VaLeNTiJnSDaG oP StAgE, MeXiCaAnS EteN, UiTgAaN - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu VaLeNTiJnSDaG oP StAgE, MeXiCaAnS EteN, UiTgAaN - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu

VaLeNTiJnSDaG oP StAgE, MeXiCaAnS EteN, UiTgAaN

Door: Noricha

Blijf op de hoogte en volg NoRiChA

16 Februari 2009 | Nederland, Amsterdam

Vrijdag 13 februari

Jaja..vandaag, op vrijdag de 13e werd Valentijnsdag gevierd op school.
Iedereen mocht in het rood,zwart en wit naar school toe komen.
Ik was benieuwd of de kinderen ook echt in deze kleuren waren gekleed..
en ja hoor..wat een leuk gezicht !
Wat zien de kinderen er dan ineens anders uit !!!
Normaal gesproken dragen de kinderen altijd schooluniforms, dus het is natuurlijk
al een groot feest wanneer ze één dag die kleding niet aanhoeven.

Vanmorgen zijn we gestart bij grade 2. (De kleintjes)
We wisten in welke groep we gingen staan, maar we hadden niet echt een idee wat
er verder ging gebeuren.
Natuurlijk begon de dag met de kinderen buiten ophalen.
Voordat ze in de rij naar binnen mochten lopen, werd er even nog wat verteld door
één van de leerkrachten.

"Wat zijn jullie allemaal mooi aangekleed!"
"Hoe komt dat?"
"Vanwege valentijnsdag !" werd er enthousiast geantwoord.
Er werd nog vanalles gezegd en uiteindelijk zei de leerkracht tegen de meisjes van de onderbouw.
"Nou, ik hoop dat jullie een hele hoop cadeautjes en kaartjes krijgen morgen.."
(Ik zag al een hele hoop meisjes blij naar de leerkracht knikken)
"Enne..jongens..jullie weten wat jullie te doen staat !!!"
Hahaha, ondanks dat ik stiekem in de lach schoot, bleven de jongens bloedserieus
en velen knikten gehoorzaam.
Hihihi, leuk dat het hier zo'n big deal is..ik vind het wel romantisch..:)

Na dat gezwijmel werd het tijd om naar de klas te gaan.
Er werden allerlei liedjes gezongen en twee klassen werden samengevoegd omdat één
leerkracht later was.

Na een half uurtje liepen we met de kinderen mee naar buiten toe
om vervolgens bij een lange houten tafel al het lekkernij netjes neer te leggen.
En dan bedoel ik niet gewoon wat snoepjes..neej, neej !!
Dit waren dus allerlei gebakjes, cakejes, snoepjes, kleine Valentijnscadeautjes..
echt alles wat zoetigheid je kunt bedenken, lag er dus.
Het doel was dat de kinderen van de school de zoetigheid konden kopen.
En dit gebeurde ook..de kleuters waren niet te stoppen met hun Randen !!
Wij drieeen en nog twee leerkrachten namen het geld aan en gaven de kinderen
waar ze voor betaald hadden.
Echt grappig !!!
Sommige kinderen staan zoo te watertanden voor het kraampje, dat ze het niet eens
horen wanneer je vraagt of ze geholpen kunnen worden, haha !!
Helemaal in gedachten !!
Veel kinderen werden zelfs niet alert wanneer ze eenmaal werden geholpen
en hadden dus alleen maar oog voor het snoepgoed dat ze in handen zouden krijgen
(of eerder in hun mond zouden krijgen;))
Het ging heel vaak als volgt :
"Hallo, wat wil je graag hebben ?"
"2 Cakejes"
"Dat is dan 2 Rand"
(Ik krijg bijv. 5 Rand, maar geef het kind wel alvast de cakejes)
Daarna pak ik vlug het kleingeld om terug te geven en
wanneer ik dan het wil geven is het kind al weggelopen om te genieten
van de cakejes.
Snel kwam ik erachter dat ik toch echt eerst het geld terug moet geven
en DAARNA pas de cakejes !

Ook konden de kinderen voor 5 Rand een roos kopen om aan iemand te geven.
Ik kreeg een roos aangeboden van een 7-jarig kind waar ik gisteren in de klas, had vervangen.
Gisteren vroeg hij al naar de Nederlandse vertaling van het woord : aardappel.
Jaja..Lloyd er is concurrentie ;)
We kunnen alleen in het Nederlands communiceren met het woord aardappel, maar dat maakt niks uit.

Vandaag kwam hij dus met zijn net gekochte aanzetten en wilde dat ik deze aan nam.
Maar ik was Lloyd natuurlijk niet vergeten en zei dat ik de roos ECHT niet kon aannemen.
Er zijn zoooveel leuke meisjes en anders kon hij hem ook aan zijn moeder of bijv. oma geven.
Hij dacht er even over na, maar wou 'm toch aan mij geven.
Uiteindelijk heb ik hem hartelijk bedankt, maar toch geweigerd.
Ik kon hem gewoon niet aannemen.
Dat jongetje heeft er waarschijnlijk voor gespaard
en zou 'm gewoon aan iemand anders moeten geven.
Hij accepteerde het.
Aan het einde van de pauze vroeg ik of hij nog iemand had kunnen blij maken.
Hij vertelde dat hij hem aan een meisje had gegeven uit zijn klas.
Maar hij had nog 5 vriendinnetjes buiten school.
En hij moest er wel ff bij zeggen dat ze ook allemaal aardig waren, haha !
Player !!

Anyway, al met al was het een zeer geslaagde verkoop.
Bijna alles was op ! Jammer dat de oudste kinderen daarom dus weinig keus hadden.

Het volgende wat op de planning stond was een bezoekje in de klas van de lerares
die lesgeeft aan de oudere kinderen. (Grade 6)
Deze kinderen krijgen les zoals wij pas op de Middelbare School les krijgen.
Ze krijgen van verschillende leerkrachten steeds andere lessen.
Vandaag werd er twee keer dezelfde les aan twee verschillende groepen gegeven,
achter elkaar. Ook nu werd ik weer overdondert bij binnenkomst.
Alle kinderen gingen staan en zeiden :
"Good morning teachers, how are you" prachtig in koor.
Jah, uhhm..goed ?! Antwoordden we heel bescheiden.
De lessen waren leuk om te zien !

Maartje en Helga waren na school nog even naar het zwembad gegaan waar
geheime liefdesbrieven werden voorgelezen van de bovenbouw.
Blijkbaar stonden er echt dingen in als ;
"I love you so much, You're the reason I'm alive"
En ook een brief van een meisje voor een bepaalde jongen :
" Hallo Peter,
Ik schrijf je deze brief om te vertellen dat ik verliefd ben op je beste vriend.
Ik hou al mijn hele leven van hem.." etc,etc..

Nou, dat is ook een tegenvaller als je zo'n liefdesbrief ontvangt !

Jammer dat ik er niet bij kon zijn..maar ik moest nog ff wat foto's op m'n site zetten,
wat natuurlijk ook niet onbelangrijk is ;)

Na stage zijn we nog eventjes naar de stad geweest.
Ik heb nieuwe slippers met glinsterende steentjes gekocht
en we hebben weer lekker gegeten in dat Mexicaanse restaurant.

Daarna was het tijd om ons te gaan optutten voor onze eerste avond uit.
We hebben het hele rijk voor ons alleen, omdat iedereen die in het hostel verblijft,
dit weekend bij een bekende moet logeren in de buurt.
Het grote grasveld is wel bezet,vanwege een grote cricketwedstrijd in het stadion tegenover ons.
Daar hebben we trouwens vandaag nog 600 parkeerkaartjes voor moeten schrijven tijdens stage, jaja..
Wij hebben onze bijdrage ook geleverd aan dit grote event ;)

Het uitgaan was uiteindelijk heel anders dan verwacht.
Het was een club met voornamelijk blanke mensen en in het begin vond ik de muziek niet zo leuk.
De zoon van de eigenaar van het hostel was meegegaan.
Hij had ons dus daar naartoe gebracht en bracht ons ook weer thuis.
Om half 1 ofzo hadden we gezegd dat we naar huis toe wilden gaan, daarna besloten we ineens te gaan dansen
en toen werd het half 2 toen we naar huis toe gingen.
De muziek was toen echt SUPERLEUK ! Echt Daphne, precies die muziek die wij ook tijdens onze R&B avondjes horen !
Op een gegeven moment zei Maartje ook zo tegen me :
"Kijk ons nou, we staan hier te dansen in een club in Zuid-Afrika"

En zo is het ook gewoon..je beseft het nog steeds niet.
Al helemaal niet dat we hier 3 maanden zullen zijn.
Het voelt nog steeds zo vreemd en onwerkelijk !!
Maarjah, dat gevoel zal nog wel weggaan, denk ik..

Veel liefs,
xXx NoRiCh@

P.S Bedankt voor het plaatsen van de leuke reacties !!
Ben ook zo beniewd hoe het met jullie gaat !
Is er nog nieuws ?

Oh, trouwens....

Inoka,
Jij krijgt een heeeele dikke knuffel van me (K)
Alles komt goed en ik kijk goed uit, I promise ;)

Juella, er zijn hier idd genoeg kledingwinkels..maar jij staat nog steeds in mijn top 3 als shopmaatje ;) hihi
We hebben allebei dezelfde smaak qua kleding en hetzelfde shoptempo, hahaha !!
Mam, jij scoort ook nog steeds goed hoor..don't worry ;)

Jane, je zult misschien wel het één en ander gaan herkennen, de komende maanden !
Bedankt voor je reactie...de berichten en foto's zijn er wat later opgekomen, maar nu issie weer up 2 date !
Groetjes aan Emile !

De ouders van Lloyd,
Bedankt voor de smsjes en de reacties,
leuk dat jullie zo nieuwsgierig zijn naar de verhalen en foto's !
Nu ik op stage gebruik kan maken van internet, kan ik regelmatig nieuwe verhalen plaatsen.

Tante Sonja,
Het onderwijs is hier ook hartstikke interessant en leerzaam.
Ik zal meer foto's plaatsen van de klassen zodat er een duidelijker beeld ontstaat van de school en de inrichting.
Bedankt voor de reactie.

Tante Thea en Ton,
Ook jullie zullen wel veel gaan herkennen van de foto's.
Fijn dat jullie nog steeds aan het nagenieten zijn van de vakantie :)
Bedankt voor de reactie.

Daphne,
Hihi, ja..dat viel nog niet mee om Nemo te vinden, haha !
Er zijn inmiddels foto's op gezet..en ik ben nog lang niet klaar ;)

Lieve Lloyd,
Bedankt dat je elke dag een kort, maar krachtige reactie plaatst..altijd weer leuk om te lezen !
Luv you !

Mam & Pap,
Jullie moeten je niet te ongerust maken, want ze zitten echt in een heel veilig gebied en
lekken goed op !
Mam, misschien ga ik nog wel kijken voor nieuwe schoenen voor in de bergen.
Ik kijk wel of het nodig is.

Tante Dimphie en ome Twan !
Bedankt voor de leuke reactie.
Jullie krijgen de groetjes terug van de andere meiden !

  • 16 Februari 2009 - 11:21

    Elpee:

    Nou gelukkig ben je vrijdag de 13e zonder kleerscheuren doorgekomen. Leuk hoor dancin in da club in da club!
    Pas op voor die 7-jarige playertjes!!!

    xxx buddoheys

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

NoRiChA

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 25521

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: