Laatste schooldag, laatste dagen.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu Laatste schooldag, laatste dagen.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu

Laatste schooldag, laatste dagen..

Door: Noricha

Blijf op de hoogte en volg NoRiChA

05 April 2009 | Nederland, Amsterdam

Gisteren heb ik al van de meiden van de bovenverdieping afscheid genomen en de cadeaus overhandigd.
Die net zoals de kleding die ik over had, heel dankbaar werd ontvangen.
Vanmorgen werden we om 4:00 gewekt door de harde bel, omdat de meiden om 5:00 met de bus richting Namibie
zouden vertrekken.
Omdat ze altijd luidruchtig zijn, was het ook niet mogelijk om vanaf 4:00 nog te slapen.
Achja, ik ben nog ff opgestaan en heb ik in de deuropening alsnog ze even uitgezwaaid.

Jah, aan alles komt een eind..
Helaas ook aan die dingen die veel te leuk zijn om al te beindigen.
Toch zou het er vandaag van komen...mijn laatste schooldag.
De meiden hadden me gisteren al verteld dat ik vandaag "iets leuks" aan moest trekken..
En bedankt..:)
Wat hadden ze in gedachten ?
Nou een kleurrijk jurkje, met hoge hakken !
Haha, de tuttenbellen !
Maar aangezien ik zelf ook wel een tuttebel ben, heb ik het wel overwogen.
Vandaag heb ik toch besloten om niet de jurk aan te trekken, omdat de jurken
die ik hier heb niet echt geschikt zijn voor school.
Het zijn echt van die jurken die je tijdens het uitgaan draagt.
Bovendien zou ik me er 's morgens op straat niet prettig in voelen..
dus dan maar een wit rokje met leuke top.

Eenmaal aangekomen op school zag ik voor het eerst een aantal kinderen uit mijn klas in eigen kleding.
Vreemd is dat, om te zien ! Maar wel leuk natuurlijk..
We begonnen de dag in de hal, er was een gastspreker uitgenodigd die voor de nodige levenslessen had gezorgd.
Toen het eindelijk was afgelopen ging elke klas terug naar het eigen klaslokaal.
Hier hebben we even gezeten en na een tijdje werd ik door de jarige job en nog 4 andere kinderen naar buiten begeleid.
De juf en kinderen waren iets van plan....
Ach, ook niet erg...lekker een beetje bijbruinen in het zonnetje.
(Het was 37 graden, maar nog niet storend warm)
Heeerlijk...
Na een tijdje mocht ik weer naar binnen komen.
Maar dit ging niet zonder enige moeite.
Ik werd geblindoekt en werd door de kinderen naar binnen begeleid.
Ze vergaten te vertellen dat je soms een trap op moest lopen of ergens overheen moest stappen..
dus je kunt je voorstellen dat het even duurde voordat ik daadwerkelijk weer voor het klaslokaal stond.
Gelukkig wel ongedeerd !
Nou, daar stond ik dan...de deur werd langzaam door de kinderen geopend en....
IEDEREEN kwam op me af !!!!!!
De klas was versierd en kinderen hadden ballonnen vast en in de lucht gegooid.
Ook stond er allerlei lekkernij op de tafels zoals chips, koekjes, snoep, drinken, cakejes etc etc.
Ik werd overrompeld met cadeautjes en briefjes...zo lief !!!
Op zo'n moment weet je ff niet wat je overkomt...echt niet..
Ik was bezig met het ene cadeautje open te maken, of het andere kind probeerde me zijn cadeautje al te geven..
Haha, dat kan toch niet allemaal tegelijk..
Uiteindelijk had ik fotolijstjes gekregen, Afrikaanse spulletjes, chocolade
en van de hele klas een safariboek met prachtige foto's en een mooi olifantje.
Superleuk allemaal, maar de briefjes waren ook heeel bijzonder.
Ineens dacht ik eraan dat ik nog serpetine had meegenomen en dit was het perfecte moment om de kinderen die te laten gebruiken.
Hahaha, ze kenden het niet, dus ze wisten in de eerste instantie niet eens wat ze moesten doen, toen ze een rolletje in handen kregen, zo leuk !
Jah, carnaval wordt hier niet gevierd.
Vanaf dat moment werd het natuurlijk helemaal een kleurrijk zooitje in de klas
en de leerkracht besloot om het feestje buiten voort te zetten.
Alles werd naar buiten meegesleept en eenmaal buiten aangekomen, heb ik ook mijn cadeaus overhandigd.
De kinderen gingen helemaal door het dolle heen toen ze de collage zagen !!!
Zo leuk !!! Dat is toch de mooiste reactie die je kunt krijgen.
Ook het boek van Roald Dahl viel erg in de smaak.
De lerares zei meteen dat ze het boek zou gaan voorlezen in de klas.
Daarnaast had ik nog een kaartje voor de lerares, zelfgemaakte Delfsblauwe tegeltjes en klompjes om te geven.
Ook deze werden met blijdschap ontvangen.
Voor de kinderen waren er nog marsmallows met Nederlandse vlaggetjes erin.
En 3 zakken met verschillende lolly's..die achteraf een beetje overbodig bleken te zijn, aangezien de kinderen
zelf al zoveel lekkers hadde meegenomen.

Het was nog heel gezellig buiten en ik heb met de jongens nog ff met de bal gespeeld...
ze kwamen er algauw achter dat ik niet zo goed was, dus het was niet erg toen ik op een gegeven moment zei dat ik ermee kapte ;)
Daarna nog wat foto's met de meiden gemaakt en voordat we het wisten was het alweer tijd om terug naar binnen te gaan.
Eerst nog ff alles opruimen natuurlijk..

Eenmaal voor de klas aangekomen, bleek de deur op slot te zijn, daar stond ik dan met de kinderen..
Ik besloot het moment te gebruiken om ze nogmaals te bedanken voor alle gezelligheid.
Ook de kinderen bedankten mij en sommigen kwamen zelfs met een voorstel..
" Wat als jij nu hier blijft bij ons...en onze juf naar Nederland gaat..." haha
Haha, dat ging wel heel erg ver !!
Achja, wel een compliment natuurlijk..

In de klas werd er nog verder gefeest en ontving ik nog meer lieve briefjes.
Ook werd het bord ondergeklad met lieve afscheidsteksten.
Zelfs de ballonnen werden beschreven en aan mij overhandigd, haha..
Helaas vloog de tijd voorbij en ook nu kwam het moment van definitief afscheid nemen.
Ik kreeg van iedereen een knuffel (zelfs van de stoere jongens, hihi)
En de meest lieve dingen werden gezegd.
Zelfs door dat kleine rotzakkie, waar ik toch wel een zwak voor heb..
"Ik hoop dat ik niet voor teveel problemen heb gezorgd, ik vond jou een hele leuke juf"
Haha, welke problemen, wat een schatje !!!
Normaal gesproken zeggen kinderen gewoon wat ze horen te zeggen.
Maar deze kinderen leken het echt te menen en zeiden ook echt persoonlijke dingen enzo..
Aan 3 meiden heb ik mijn telefoonnummer gegeven toen ze erom vroegen.
Dit zou ik in Nederland nooit doen, maar mijn telefoonnummer geldt toch nog maar voor een paar dagen.
En ik vind het ook ECHT leuk om nog even contact met ze te hebben.
Daarna hebben we afscheid genomen van alle leerkrachten, wat ook niet leuk was.
Iedereen was toe aan vakantie, dus het duurde niet lang voordat we bij de directeur in zijn office eindigde.
Hier hebben we nog even gepraat en naar zijn cd's geluisterd.
Maar eigenlijk was ik er niet helemaal met mijn gedachten bij..
Het was zo'n vreemde dag !!
Uiteindelijk liepen we bepakt en bezakt naar buiten toe.
In gedachten was ik nog bij de kinderen uit mijn klas...wat heb ik het toch getroffen..

Eenmaal thuis aangekomen hebben Maartje en ik ons snel voorbereid om EINDELIJK richting Boulders Beach te gaan..
Jaja..dat strand waar je tussen de pinguins loopt !!!
Helga besloot naar het winkelcentrum te gaan, maar ging uiteindelijk met Charlotte, Jean-Marie, Stefan en de Belgen mee
naar Clifton, toen we op het laatste moment werden uitgenodigd.
Boulders Beach was echt geweldig !!
Je zag veel pinguins in een prachtige omgeving met ontzettend grote rotsen.
We zijn hier een paar uurtjes geweest met klimmen, klauteren, pinguins spotten, foto's maken en zonnen.
Heeeerlijk, het was dan wel warm, maar helemaal niet plakkerig warm...een perfecte dag !!

We kwamen rond een uur of 17:00 weer thuis aan en zijn nog wat buiten huis gaan eten.
Ik had een hake wrap besteld, met sweet chilli sauce !
Heeerlijk !
Daarna nog ff naar de Pick-N-Pay geweest en eenmaal thuis aangekomen nog een spelletjesavond
met de Belgen en Charlotte gehad.
Het was echt gezellig.
We deden kaartspelen, met verschillende opdrachten.
Ook hebben we een spel gedaan waarbij je omstebeurt het volgende cijfer moet zeggen,
maar dan zitten er zoveel extra regels bij waardoor je extra goed moet nadenken.
De 4 verandert bijv. in een 8, bij 9 moet je een bepaald woord zeggen, etc.
Ik kon er nix van en ging steeds af.
Uiteindelijk heb ik maar besloten om gewoon te kijken, jah, zwak..ik weet het..
Het was een geslaagde avond, die iets te lang was doorgegaan met als gevolg,
dat we bijna allemaal op het einde lagen te slapen.
Ok, morgen begint officieel het laatste weekend.
Pfff...dit is echt raar..
Maarjah, ik ga er het beste van maken !

Veeeel liefs,
xXx NoRiEsJ@

  • 05 April 2009 - 07:32

    Thijs:

    Hoi Noricha,

    wat een leuk "afscheid" van de klas. Dat wil zeggen dat ze hele goede herinneringen aan je hebben. Een goede terugreis naar NL, na nog ene leuk weekend bij de pinguins.
    Kom, zodra je weer aan het NL tempo, de agenda en het horloge gewend bent, maar eens langs om alles op een rijtje te zetten om ff wat competenties te gaan scoren. Groeten.

  • 05 April 2009 - 19:32

    Elpee:

    Leuk hoor dat je zo een afscheidsfeestje krijgt, je hebt echt een goede indruk gemaakt daar. Ze zullen je niet vergeten MAAR op dit laatste dag verhaaltje heb ik wel lang gewacht, dus inpakken, SEALEN en wegwezen naar ons toe :)!
    Fijne en vooral veilige reis toegewenst door je eigen pinguin, Buddoheys. See ya tuesday!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

NoRiChA

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 25528

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: