LaATsTe WeEkEnD ! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu LaATsTe WeEkEnD ! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu

LaATsTe WeEkEnD !

Door: Noricha

Blijf op de hoogte en volg NoRiChA

05 April 2009 | Nederland, Amsterdam

Zaterdag 4 april zijn we nog een xtje naar Kaapstad gegaan.
Ondanks dat er regen voorspeld was, hadden we besloten om de trein te pakken naar de hoofdstad.
In de hoop Bootkaap te vinden.
Zie je daar dan boten ?
Is het een haven?
Neej, dit is een wijk met allerlei gekleurde huisjes.
Toen we er na even klimmen (de weg was stijl) aankwamen, hadden we echt zoiets van;"Is dit het nou?"
's Avonds tijdens het etentje (met wat High Schoolleekrachten in het Belgische restaurant het Anker@ Waterfront) hoorden we van de Belgen tijdens het diner dat we waarschijnlijk het verkeerde gedeelte gezien hebben..
Anyway, het uiteten was erg gezellig in het restaurantje aan de haven.
Op een gegeven moment werd het fris en toen kregen de dames een dekentje tegen de kou, echt fijn !!!
Dat zouden ze overal moeten doen in restaurants !! :D Heeeerlijk...
Daarna hebben we nog even in de chillroom gezeten en rond een uur of 1:00 was het toch echt tijd om afscheid te nemen van de Belgen, helaas..
Na een dikke knuffel, oftewel een Belgische sandwich,werd het ook voor hun tijd om te gaan slapen.
Op zondag 5 april hebben we vooral thuis de dingen gedaan, die gedaan moesten worden.
Zonnen, zwemmen,relaxen.. je kent het wel..
Ook heb ik afscheid genomen van Betti en kreeg ik nog een cadeautje namens Betti en Charlotte.
Een superlief beertje met rugbypetje van Zuid-Afrika erop. Sweet !!
Daarnaast heb ik natuurlijk m'n vliegtickets uitgeprint,en ben ik ook begonnen met het inpakken van mijn koffer.
Elke keer is het weer de vraag of het gaat passen en of het gewicht juist is.
Ik ging door het dolle heen toen ik op de weegschaal zag staan dat mijn koffer maar 16 kg woog.
Daar kan dus nog wat bij..:)
Met Maartje en Helga ben ik ook nog voor het "laatst" uiteten gegaan.
We waren naar een restaurant gegaan, waar we eerder altijd uitgingen.
Vreemd hoor..om zoveel voor het laatst te doen.
Het ergste is nog wel om al vanaf donderdag afscheid te nemen terwijl je pas op maandag vertrekt.
Iedereen gaat op vakantie of weg van huis, dus het was mijn missie om iedereen nog op tijd te spreken.
Vandaag ben ik dus ook nog naar Carin gegaan (de moeder van de familie waarmee we naar Onrus/Hermanus zijn gewest)
Van haar heb ik een zelfgevonden schelp gekregen als afscheidscadeau.
Heel lief !
Achjah, je leest het..je doet een beetje van dit een beetje van dat en voordat je het weet is ook je laatste weekend voorbij en zit je achter je laptop op zondagavond alles uit te typen.
Morgen brengt Tanzi eerst Helga en Maartje naar hun opstapplaats, waar ze de trip gaan beginnen.
Ik hoef pas om 14:30 op het vliegveld te zijn, omdat het vliegtuig pas om 18:30 vertrekt.
Voor die tijd ga ik nog even met Tanzi samen tijd door brengen..
Het is echt een schat !!!
Morgen staan we dus vroeg op, dus het is verstandig om op tijd te gaan slapen.
(Wat overigens op dit moment toch al te laat is)
Achjah..Welterusten !!!
Veel liefs en tot snel !!
xXx NoRiCh@

  • 05 April 2009 - 21:48

    Sonja:

    5 april 2009
    Hoi, Noricha. Stage periode geeindigd??? Wat is dat vlot gegaan.Zeker is dat door de vakantie ook eerder dan gepland. Dus als ik 't goed begrijp ben je maandag al thuis.(Lloyd opgepast!) Heeeerlijk! In elk geval heb ik genoten van je verslagen en als ik dat mag beoordelen ....? Nou prima. Ga zo door. Je bezit de nodige aanpak om met de leerlingen om te gaan.Ik zei je al aan het begin, dat een goede leerkracht de nodige improvisatie in zich moet hebben.Het moet je eigen zijn.En dat bezit je. Ben blij dat ik een opvolger heb die giknipt is in het vak. Ik ga er heel gauw uitstappen en dan moeten de jongeren overnemen.Succes met de afronding van je studie. Leuk om ook jou reactie te lezen Paticia zwemt niet meer,vanwege school drukte.We maken het allemaal goed hoor. Oke groetjes en tot schrijfs of bellen. Doeiiiii.
    goede reis

  • 06 April 2009 - 10:00

    Twan En Dimph:

    Hoi Noricha,
    Wat heb jij veel levenservaring opgedaan met je geweldig mooie succesvolle stage en vakantie.We heben genoten van je verhalen.
    Een hele goede terug reis
    Blij je weer terug te zien in Weert.

    Groetjes Twan en Dimph


  • 06 April 2009 - 18:46

    Miranda:

    jeminee!! Het zit er alweer op. Tijdens het typen zit jij hoog in de lucht. Dus als je dit leest: welkom thuis! Ook ik heb genoten van je verhalen. Ik denk dat het een ervaring is die niet in woorden valt uit te drukken. Neem de tijd om weer te acclimatiseren en dan graag tot weerziens! De kids van BB A/M kunnen niet wachten! Maar nogmaals: neem de tijd, je weet het Hakuna Matata!

    groetjessss Miranda

  • 06 April 2009 - 19:48

    Elpee+ De Schroetjes:

    Lekker dat je zo een goed gezelschap hebt gehad de laatste uurtjes daar in Zuid Afrika. Dont worry we'll be there again someday! WE denken aan je, en er brandt een kaarsje voor je veilige terugtocht.

    Luv ya en tot straks!

    Buddoheys and The Schroetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

NoRiChA

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 25530

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: