RuGbYWeEkEnD/OffWeEkEnD,RoBbEnEiLaNd, WÉÉR UiTeTeN - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu RuGbYWeEkEnD/OffWeEkEnD,RoBbEnEiLaNd, WÉÉR UiTeTeN - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu

RuGbYWeEkEnD/OffWeEkEnD,RoBbEnEiLaNd, WÉÉR UiTeTeN

Door: Noricha

Blijf op de hoogte en volg NoRiChA

16 Februari 2009 | Nederland, Amsterdam

Zaterdag 14 februari

Whoehoe, valentijnsdag !
Maar helaas zonder degene met wie je het hoort te vieren.
Hier in Zuid-Afrika is het dus een heel groot iets.
Als je buiten loopt, dan worden er op straat spulletjes verkocht in het thema
het hele winkelcentrum is versierd...etc, etc..

We hadden besloten om vandaag een "relax-dagje" in te plannen.
Tjah, de enige verplichtingen die we normaal gesproken in het weekend hebben,
vielen weg.
Het eten wordt namelijk dit weekend niet verzorgd, vandaar dat we gisteren ook zijn gaan uiteten.

Normaal gesproken moeten we in het weekend om 7:15 opstaan en om 13:00 uur aanwezig zijn bij de lunch
en tenslotte om 18:00 aanwezig zijn bij het diner.(supper)

Omdat er van iedereen die er normaal gesproken aanwezig is, nog maar een paar leerkrachten over zijn,
die vandaag taken hebben als bijv. parkeerwacht..wordt er niet voor ons gekookt.
Er is namelijk gisteren een belangrijke cricketwedstrijd geweest, in het stadion tegenover ons.
En vandaag is er een belangrijke rugby wedstrijd geweest.
De populariteit van deze sport is te vergelijken met het voetballen in Nederland !
Niet normaal !!
Maar wij geven er niks om hoor..
We trekken onze eigen plannen, de toegangskaartjes waren toch uitverkocht.

Vanmorgen zijn we daarom eens een keer uitgeslapen..jaja..de eerste keer sinds dat we hier zijn.
En daarna op ons gemakje broodjes gehaald, die we vervolgens op het grasveld hebben opgegeten.

Na een lekker ontbijtje was het tijd voor een frisse duik in het water.
Ik heb een poging gewaagd om zoveel mogelijk baantjes te trekken, net zoals C&J dat kunnen ! ;)
Helaas kreeg ik op een gegeven moment kramp en ben ik er maar uit gegaan om op te drogen.
Mijn haar is sinds vanmiddag dus echt zooo droog, de kleur is lelijk en de levendigheid is ver te zoeken..jammer.

We zijn een paar uurtjes in het zwembad geweest,(van 12 tot 15, net die uren dat je de zon moet vermijden)
totdat er steeds meer bezoekers van de rugby kwamen om te braaien (= soort bbq-en)
We voelden ons ongemakkelijk en zijn weer richting het "huis" gelopen.

Voordat we het wisten was het hele veld dus bezet met auto's en braais.
Er werd muziek gedraaid en leerkrachten liepen rond om het parkeren goed te laten verlopen.
Wij wisten niet goed wat ons overkwam.
Wat een drukte !!
Het leek wel een soort van festival, met kraampjes en heel veel auto's en eten.
En dat allemaal in "onze" achtertuin.
Ook was het even wennen dat we de hele bovenverdieping voor ons alleen hadden.
Je zou zeggen dat dat een opluchting is, zonder al die meiden uit Namibie..
maar het was echt veel te rustig !!!

De invulling van de avond viel een beetje tegen omdat we dachten dat er vanalles zou plaatsvinden,
wat uiteindelijk niet doorging. (Weg feestplanning)

We zijn naar het winkelcentrum gegaan om daar maar iets te gaan eten.
Voor mij werd het een overheerlijke "Mex Wrap" zo eentje met heel veel groente en zoetzure saus, mmmm..
Zelfs in het winkelcentrum werd de wedstrijd (die achter onze verblijfplaats plaatsvindt), getoond op grote t.v's.
Zodat niemand het hoeft te missen ! Er werd regelmatig gejuiched, maar ik keek steeds op de verkeerde momenten naar
het scherm, zodat ik de hoogtepunten heb gemist. Achja..ik vond m'n wrap sowieso interessanter.
Oh, lloyd

We hebben tenslotte maar een film gekeken en buiten op het stoepje gezeten.
Toen zijn we uit eenzaamheid maar gaan slapen.
Normaal gesproken kun je dan boven nog even een praatje maken met die andere meiden,
maar zelfs zij waren dus weg.
We we're all by ourselves...en zijn dus echt uit verveling vroeg naar bed gegaan..
Achja, dat hoort er ook bij.
Morgen gaan we naar het legendarische robbeneiland, (het eiland waar Nelson Mandela was opgesloten)
Dus vroeg opstaan is een vereiste !


Zondag 15 februari

Vandaag zijn we om 7:45 opgestaan, om de trein te halen van 8:40.
Maartje had het gevoel dat ze er niet zoveel zin in had en eigenlijk zat de rest van de dag ook alles tegen.
Haar nare gevoel klopte.
We misten namelijk nét de trein en moesten weer een half uur wachten.
Vervolgens besloten we van het station naar de haven te lopen, samen met een local die ons de weg wees.
Helaas kwamen we nu ook weer nét te laat aan en we stonden in de rij voor de kassa, toen we hoorden dat er werd
omgeroepen dat iedereen nu echt de boot in moest, omdat deze zou vertrekken.
Degene voor ons had alle tijd en daardoor was het onmogelijk om met de boot van 10:00 mee te gaan.
Alsof dat nog niet genoeg was, ging hij (toen hij EINDELIJK klaar was), met zijn dikke vette hak op mijn teen staan.
Echt met zijn heeeeel zware gewicht er vol op !!
Dat deed echt pijn, ik was kwaaad !!! Niet vanwege het feit dat ie dat gedaan had, want dat was ook zeer onprettig.
Maar vooral omdat hij dus op mijn teen stond/tegen me aankwam en gewoon wegliep zonder iets te zeggen.
Even sorry zeggen was blijkbaar teveel gevraagd van deze grote dikzak.
Ik word weer kwaad als ik eraan denk..pfff..even tot 10 tellen hoor..

Ok, daarna had ik dus ruim de tijd om te kalmeren, aangezien we 2,5 uur moesten wachten op de volgende boot.
We moesten er dus om 12:30 weer zijn, omdat de boot richting Robbeneiland om 13:00 zou vertrekken.
Natuurlijk kunnen we mooi op de bankjes blijven zitten, maar ik hoopte op een paar extra shopuurtjes :)
Het was ook mooi meeegenomen dat er dan ook tijd was voor een ontbijtje/lunch.
Ik heb een gezond broodje bij de subway besteld, en alle groenten die er was er op gedaan..mmmm..
Daarna zijn we nog wat winkels ingelopen, maar eigenlijk heb ik niks bijzonders kunnen vinden.
Toch was het wel gezellig en de tijd vloog voorbij.
We kwamen om 12:05 weer terug bij het museum en zijn nog wat door het museum gelopen.
Toen het tijd werd om in de rij te staan voor de boot, stond er dus al een hele lange rij..
(damn, weer te laat, ondanks dat we zo vroeg waren)
Een zitplaatje op het dak konden we dus wel vergeten.

Gelukkig maakte het allemaal niet zo heeel veel uit, want op de benedenverdieping van de boot hebben
we ook mooie foto's gemaakt.
Ik was zo benieuwd naar het Robbeneiland.
Het is echt zo'n hotspot, die je bezocht moet hebben.
Ik ben benieuwd naar het hele verhaal achter Nelson Mandela en zijn leefomstandigheden van toen.
Hoe zag zijn cel er uit?
(Had ik al een paar jaar geleden gezien bij America's Next Topmodel..
ja Lloyd dat programma is ook educatief) maar toch!!
Met eigen ogen zien en horen is anders.

Bij aankomst werden we in een bus rondgeleid door het park.
Regelmatig werd er een stop gemaakt en werd er een lang verhaal verteld.
Na een tijdje stopten we bij de gevangenis waar Nelson Mandela heeft gezeten.

Hier werd door een andere man (iemand die ook daar heeft geleefd)
veel verteld over de geschiedenis.
Helaas heb ik er weinig van meegekregen.
Hij sprak snel, met een accent dat voor mij moeilijk te volgen was.
Dit vond ik erg jammer, omdat de vragen die ik had..niet beantwoord zijn.
Ze zullen vast wel beantwoord zijn, maar ik heb het dus niet verstaan.
Achja..ik lees het nog wel een keer na.
Van de gevangenis zelf hebben we niet veel gezien.
Je kon even kort een blik werpen in de cel van N. Mandela,
wat nog 10 andere toeristen tegelijkertijd deden..en dat was het dan wel.
Toch ben ik blij dat we geweest zijn !
Je hebt een duidelijker beeld en ik vind het ook interessant om me er in te verdiepen.

Toen we door de taxi naar het station werden gebracht, hadden we ook dit keer de trein nét gemist.
Dit lag niet aan ons, want we zijn meteen na de excursie vertrokken.
De vertrektijd van de trein was volgens mij gewijzigd.
Nu zouden we te laat komen voor het diner.
Toen we belden, bleek dat er geen diner zou zijn en zijn we gaan eten in het winkelcentrum.
Dit keer werd het een soort broodje gezond.
Het was lekker en precies genoeg.

Na de lange dag, zijn we thuis gaan typen.
Morgen kunnen we al het materiaal online zetten en dan ben ik weer helemaal up 2 date !
Als het goed is moeten we nog een weekje een kijkje nemen in de overige klassen en daarna krijgen we
eindelijk een eigen klas..ik kan niet wachten !!!
Eindelijk echt aan het werk en er zeg maar ook voor je competenties iets mee opschieten.

Welterusten !!!

Liefs,
xXx Norich@

PS Ienemien..ik loop nog een beetje achter met het reageren op de berichten via Hyves !
Komt goed, je krijgt een reactie terug ;)



  • 16 Februari 2009 - 11:01

    Elpee:

    Je had die man voor je moeten sjweepen, echt wel hoor...

    Bedankt voor de leuke verassingsgids, had ik je toch een beetje bij me de 14e :)

    Leuk shirt, lastpakkie!
    XXX Buddoheys

  • 16 Februari 2009 - 12:45

    Thijs:

    Hoi Noricha,
    zo te zien krijgen jullie genoeg te eten en drinken.
    Volgens mij moet je echt proberen een keer een rugbywedstrijd bij te wonen: alleen al voor de sfeer die er in het stadion hangt.
    Ben je tot nu toe al een klasje tegengekomen waar je zou wille nblijven? Want dat kun je natuurlijk ook aan de directeur laten weten. Geef mij die maar ....
    Groeten.

  • 17 Februari 2009 - 07:09

    Jane:

    Hi Noricha,
    Leuke site!! Zo zijn we toch nog een beetje op de hoogte van wat je mee maakt. Ziet er allemaal super uit, vooral het weer.... LEKKER!!!
    X van de mooiste van de drie ;-) hahahahaha

  • 17 Februari 2009 - 16:39

    Cisca:

    Nou Noricha
    Kijk maar niet zo heel erg tegen c en j op hoor
    we zijn deze week niet eens geweest, we hebben niet zo heel veel nodig om niet te gaan hoor.
    xxxx

  • 17 Februari 2009 - 22:13

    Sonja:

    Hoi Noricha
    Bedankt voor jou reactie.mooie foto's hoor!
    wij hebben deze schoolbanken niet meer.
    in elk geval geniet ik van je mooie verhalen.
    Groetjes van de fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

NoRiChA

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 25530

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: