MoNkEy ToWn ! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu MoNkEy ToWn ! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu

MoNkEy ToWn !

Door: Noricha

Blijf op de hoogte en volg NoRiChA

31 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Maandag 30 maart

Vandaag ben ik op stage vooral bezig geweest met vanalles doen,
wat ik nog graag wil afronden voordat mijn stage voorbij is.
Omdat dit de laatste week voor de schoolvakantie is, is het natuurlijk extra chaotisch.
Morgen moeten alle cijfers worden ingeleverd, dus ik moest veel van mijn werkjes nog even perfectioneren.
De kinderen hadden donderdag prachtige kastelen gemaakt, waar ik vandaag nog wat glitter (en glamour) aan heb toegevoegd.
Om 10:45 zijn we richting Monkey Town vertrokken.
De kinderen waren natuurlijk dolenthousiast, ondanks dat ze hier vorig jaar ook al waren geweest.
(Er wordt vaker een uitje naar dezelfde bestemming gepland, verschillende jaren achter elkaar)
Tijdens de busrit ben ik vaak verschoven omdat de jongens wild waren van enthousiasme.
Toen we een half uur te vroeg waren, hadden we het geluk dat we eerder konden beginnen en dezelfde tijd konden eindigen.
Super !
We hadden geluk met de begeleider omdat hij leuk met de kinderen communiceerde en ook echt interactief met ze bezig was.
Ik genoot ervan om te zien hoe de kinderen genoten.
Het is echt een top klas !
Natuurlijk vond ik het zelf ook superinteressant om meer over de apen te leren.
Wat ik heb geleerd?
Ik kan de volgende vragen beantwoorden ;)
- Wat is het verschil tussen een ape en een monkey ?......................(Monkey's hebben wel een staart.)
- Hoeveel soorten apes bestaan er ?.......................................(Er bestaan maar 5 soorten apen.)
- Waar dient de staart voor ?.............................................(Puur voor balans)
Het was wel opvallend dat wij als bezoekers degene waren die in een soort gang liepen die was overdekt met gaas,
terwijl de apen vrolijk in het rond sprongen.
In de folder stond dan ook : "Money Town, de enige plek waar de mensen in kooien lopen en de apen vrij rond lopen."
Na de interessante rondleiding was het tijd om weer een uurtje in de bus te zitten voor de terugreis.
In de bus heb ik nog gekke foto's van de kinderen gemaakt.
Dat was zoo leuk !!
Na elke gekke foto, moesten ze natuurlijk wel weer vlug naar hun eigen plaats en netjes zitten.
Ook werd me gevraagd om woorden in het Nederlands te zeggen.
De kinderen zijn elke keer weer verbaasd wanneer ze merken dat ze mij kunnen begrijpen. Leuk is dat !
We hadden stiekem best veel lol. Gewoon vanwege die gekke foto's en de leuke gesprekken die de kinderen met me voerde.
De tijd vloog voorbij en ik vond het echt geweldig zo tussen deze lieve kinderen !!
Ik ga ze echt missen als ik weer in Nederland ben, zeker weten !
Eenmaal op school teruggekomen zijn er geen belangrijke lessen meer gegeven.
Er was nog tijd over en ik had meteen mijn kans gegrepen om deze laatste 10 minuten nuttig te besteden.
Ik heb met de klas samen de werkstukken van de kastelen beoordeeld.
Elk groepje mocht omstebeurt naar voren om hun werkstuk te tonen aan de klas.
De klas beoordeelde vervolgens met behulp van mij of de belangrijke aspecten
aanwezig waren in het werkstuk van de groep.
Dit was een groot succes en veel kinderen waren betrokken !
Ook mijn mentor leek enthousiast te zijn !
En voordat ik het wist was de schooldag alweer voorbij.
Wat gaat de tijd toch altijd snel op stage, zeg.
Toen ik Maartje en Helga trof,vertelden ze over de arme school die ze samen met de mentor van Maartje hebben bezocht.
Ik had ook mee gemogen, maar ik had afgesproken om mee te gaan naar Monkey Town.
Het is blijkbaar een echte arme school met grote klassen en weinig materiaal.
Na het avondeten zijn we erg laat nog naar beneden gegaan
waar de Belgen, Charlotte, Bettie en Stefan zaten te chillen.
Er werd wat muziek gedraaid of gitaar gespeeld en we hebben nog een spel gedaan.
Het was een drankspel, maar ik dronk gewoon fris.
Voor mij hoeft dat niet zo..
Het was 23:00 eer dat we daar weg waren en om 1:00 ben ik uiteindelijk gaan slapen.

Welterusten en veel liefs !!!
xXx NoRiEsj@



  • 31 Maart 2009 - 11:11

    Elpee:

    Klinkt als een leuke dag, mooie foto's hoor. De kinderen zullen ook gek op jou zijn ;)

    xxx Buddoheys

  • 31 Maart 2009 - 11:12

    Elpee:

    Klinkt als een leuke dag, mooie foto's hoor. De kinderen zullen ook gek op jou zijn ;)

    xxx Buddoheys

  • 31 Maart 2009 - 14:36

    Thijs:

    Hoi Noricha,

    op schoolreisje zijn alle kinderen ter wereld hetzelfde volgens mij.

    Hebben jullie nog contact met Ellis, Anneke en Kelly??

    Veel plezier met het vervolg, groeten.

  • 31 Maart 2009 - 17:11

    Cisca:

    Goh wat een drukke dag zal dit geweest zijn, maar het ziet er wel heeeeeeeel gezellig uit hoor, met al die kinderen.
    P.S. Het Menneke heeft ook al het nodige van de wereld gezien he:)

  • 31 Maart 2009 - 17:52

    Thea Snelders:

    Hallo Noricha
    We zijn weer helemaal bij,met lezen en met foto's kijken leuk als je dan de zelfde foto's ziet zoals bij Kaap de goede hoop.Op school gaat het zo te lezen ook prima.Het begint al op te schieten geniet er nog van. Groetjes Ton en Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

NoRiChA

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 25537

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: