HoUT-BaY, BiRdS WoRLd ! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu HoUT-BaY, BiRdS WoRLd ! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu

HoUT-BaY, BiRdS WoRLd !

Door: Noricha

Blijf op de hoogte en volg NoRiChA

31 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Zondag 29 maart
Vandaag hadden we om 10:00 met Charlotte afgesproken om naar Houtbay te gaan.
Ook Jean-Marie was meegegaan, wat natuurlijk ook gezellig was.
We zijn begonnen bij de haven, waar we voor het eerst gezien hebben hoe een helicopter water
uit de zee haalt en vervolgens wegbrengt naar de brand.
Nooit eerder gezien...was wel interessant.
Het strand en zee waren hier trouwens erg mooi.
Met wederom van die prachtige bergen op de achtergrond.
We zijn eerst naar de locale markt gelopen.
Hier zag ik spulletjes die ik nog niet eerder had gezien.
Tot mijn grote verbazing waren de verkopers totaal niet opdringerig.
Sommige liepen niet eens naar je toe wanneer je stilstond !!!
Maar van afdingen was tegelijkertijd ook geen sprake.
Tjah, je kunt niet alles hebben..
Op deze markt heb ik me dus een stuk beter weten te vermaken.
Toen we terugliepen zagen we hoe er gigantische vissen uit de boot werden getild.
Wel groter dan een meter !
Wat bleek nou...dit was tonijn !
Ik had nooit geweten dat tonijn zooo groot was !
Ik voelde me meteen schuldig toen ik naar de geopende ogen van de vis keek,
(ondanks dat ik nooit tonijn eet).
Algauw werd het tijd om maar eens op te gaan schieten.
Charlotte kende een birds world, waar ze vroeger ooit eens was geweest.
Toen we eindelijk het bordje zagen dat naar links wees, sloegen we meteen links af.
We reden een doodlopende weg in, we reden terug en reden nog wat verder rechtdoor en weer links..
maar geen birds world..Waar is het nou?! We zagen toch net dat bord ?
Vervolgens zijn we dezelfde weg nog eens ingereden om te kijken of we ons niet hadden vergist..
maar helaas zonder resultaat.
Achja, dan maar weer terug naar het bord.
We reden 5 meter voorbij het bord en daar achter de struiken verscheen ineens uit het niets de ingang !!!
Zo dom ! Vrouwen..
Enthousiast liepen we birds world in en hebben we vol verwondering naar de vele vogels en andere dieren gekeken.
Ik heb de hele middag foto's lopen maken van alles wat ik zag.
Zelfs Afrikaanse fazanten, Lloyd !
Rond 13:00 hebben we allemaal een hamburger besteld met frietjes..gewoon, omdat ze er zo lekker uitzagen.
Op een gegeven moment kregen we de kans om tussen de kleine aapjes te lopen.
Je ging een overdekte ruimte binnen waar deze aapjes vrolijk rondslingerden en sprongen.
Iedereen wilde er natuurlijk graag één van dichtbij zien of zelfs mee op de foto.
Omdat Charlotte dit ook graag wilde heb ik veel foto's van haar gemaakt, wanneer er steeds
weer een aapje in de buurt kwam.
Gelukkig had ik ook een mooie foto toen een aapje daadwerkelijk op haar was gesprongen.
Toen er uiteindelijk een moeder aap met baby op mijn hoofd sprong, kon Charlotte geen foto maken omdat de geheugenkaart vol was.
Tuurlijk, dat heb ik weer.
Ik wilde ter plekke wel foto's wissen, maarjah,
ik had die apen op mijn hoofd..dus dat schoot ook niet op.
ECHT BALEN..Maarjah..
Eenmaal thuis aangekomen hadden we gewoon brood gegeten,
(we dachten dat we weer hamburgers zouden eten, omdat dat op het menu stond voor vandaag)
maar blijkbaar niet en maar goed ook ;)
Daarna hebben we niet veel bijzonders meer gedaan en zijn we op tijd gaan slapen voor de volgende dag.
Heerlijk dat ik nu geen rekening meer hoef te houden met dat uurtje tijdsverschil !
Morgen gaan we naar Monkey-Town met de kids.
Ik mocht het hele gebeuren organiseren, dus ik ben extra benieuwd !

Baie dankie voor de leuke reacties !

xXx NoRiCh@

  • 31 Maart 2009 - 11:21

    Elpee:

    Fazanten in Afrika, fotos? Je hebt een mooi kleurtje gekregen, ben er best wel jaloers op! De brand was zeker de Tafelberg? achjaaa klein detail, vrouwen ......;)

  • 31 Maart 2009 - 21:45

    Mary:

    Noricha wat zijn het mooie dieren, geniet er nog maar van.
    liefs
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

NoRiChA

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 25532

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: