KaAp De GoEdE HoOp & FaSHiOnShOw @ ThE HiGh SchOoL - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu KaAp De GoEdE HoOp & FaSHiOnShOw @ ThE HiGh SchOoL - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu

KaAp De GoEdE HoOp & FaSHiOnShOw @ ThE HiGh SchOoL

Door: Noricha

Blijf op de hoogte en volg NoRiChA

31 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Zaterdag 28 maart
Na het ontbijtje om 8:30 heb ik nog lekker relaxt,rustig aan gedaan tot 11:30.
Toen kwam Tanzi ons namelijk halen voor een uitje naar Kaap de Goede Hoop.
Van tevoren zijn we nog even boodschapjes gaan doen bij de Woolworths (soort AH) voor de picknick.
(Sorry Lloyd, hier is geen Deen te bekennen)

Daarna zijn we richting Kaap de Goede Hoop gereden en kregen we onderweg nog nuttige
info van onze gids Tanzi.
Ook hebben we nog best veel baboons gepot. Ze blijven indrukwekkend !
Eenmaal aangekomen bij onze bestemming, was het meteen al tijd voor de picknick in de auto.
We hadden allerlei lekkere hapjes gekocht en Tanzi had haar picknickmand meegenomen.

Ik kon niet geloven dat het zo'n goed weer was.Gisteren regende het nog zo en scheen de zon niet eens !

Tanzi die hier al vaak geweest is, had nog NOOIT zo'n goed weer gehad !
Er was niet eens mist..
Wat hebben we weer geluk gehad, zeg !
Tijdens onze klimpartij hebben we nog wat foto's gemaakt van het prachtige uitzicht..NIET NORMAAL MEER !

Eenmaal boven aangekomen, hebben we onze namen op zo'n rots geschreven, die daarvoor bestemd was.
Toen we hier druk mee bezig waren, vroeg een vrouw ineens of ze met ons op de foto mocht.
Uhhmm..ok?! Denk ik..
Later vroeg ze ook nog of ze van ons viertjes alleen een foto mocht maken..
Nou, uhhmm..beetje vreemd, maar ok..
Na deze ervaring, hield het niet op !
We liepen naar een ander puntje en toen waren er Chinezen met hetzelfde verzoek !
Ik voelde me net één of andere celebrity, maar dan één zonder bijzonder talent..
Een celebrity die een beetje in de war is en niet goed begrijpt wat iedereen nu ineens wil..

We liepen verder naar beneden en Tanzi kwam op het idee om een vissende local aan te spreken.
Om dat te kunnen doen, moesten we eerst over een aantal keien richting de zee lopen, waar verder geen toerist te bekennen was.
Tanzi maakte een praatje met de vissers en toen ik even later om me heen keek, stond het helemaal vol met toeristen !!
Als één schaap over de dam is...
Helaas keek ik ook recht in de les van één van de paparazzi-fotografen !!
Serieus, die les was zoo groot !!
Ik weet zeker dat een Britney er dagelijks tegenaan kijkt, maar ik snapte niet goed wat er nou zo bijzonder was.
Klik,klik,klik,klik...het ging maar door..
Maartje kwam op het idee om gewoon foto's van hem te maken en algauw was hij weg.

Daarna zijn we nog even met het legendarische bord op de foto geweest.
Maartje had 'm eindelijk gevonden.
Ongelofelijk hoeveel moois je tegenkomt op Kaappunt.
Struisvogels, baboons en prachtige bergen met supermooi uitzicht !
Het was gewoon een geweldige middag in de natuur,
met die lieve Tanzi als het meest perfecte gezelschap dat je hier kunt hebben.
Mijn dag was goed !

Helaas was het inmiddels al laat geworden en hebben we een prachtige route richting huis genomen.
Onderweg stopten we nog even om te kijken bij de lokale marktkraampjes.
Ik was even een moment vergeten dat ik zo'n hekel heb aan het rondkijken en kopen van iets op de markt,
maar ik werd er al snel weer aan herinnerd.
Pfff..het kost zoveel energie om gewoon even te kijken.
Er wordt meteen een praatje met je gemaakt en vervolgens voel je je bijna gedwongen om iets te kopen,
omdat sommige verkopers zo opdringerig zijn...niet leuk.

De tijd vloog natuurlijk voorbij tijdens dit bezoekje en we zijn na ruim 3 kwartier weer richting huis gereden,
omdat ik vanavond toch wel ECHT supergraag naar de fashionshow wou gaan.
(Die om 19:00 zou beginnen)
Tanzi heeft ons thuis afgezet en we hebben de macaroni opgewarmd.
Neej, Lloyd..die macaroni kon echt niet op, tegen die van jou !!! ;)

Daarna begon ik me te haasten om zo vlug mogelijk klaar te zijn voor de fashionshow.
Ik hoefde niet lang voor de kast te staan, want mijn outfit had ik dus al gisteren uitgezocht ;)
Lekker makkelijk !
Hup, hup..jurkje aan, pumps, nog ff opmaken en klaar is Noricha.
Maartje was van plan om later te komen omdat ze telefoontjes verwachtte.
Dus ging ik alvast alleen, omdat ik niet wilde riskeren om NOG een x de show te missen.

Ook nu kwam ik fashionably late, maar tot mijn grote verbazing, was ik nog te vroeg.
Ik kwam de Belgen meteen bij het hek tegen en ze vertelden me wat er aan de hand was.
De show, die eigenlijk om 19:00 zou starten was om 19:50 nog niet gestart.
Iedereen moest gefoulieerd worden en daarom duurde het veeel langer.
Dit zou DE GROTE AVOND worden, vandaar de drukte.
De Belgen boden aan om mij via "the backdoor" naar binnen te laten gaan en zo gratis en voor niets binnen te komen.
Zo gezegd, zo gedaan !
Voordat ik het wist en besefte zat ik tussen de enthousiaste leerlingen van de High School op een tafel.
De jongens waren echte gentleman en gaven hun plaats weg aan mij en nog 2 andere meiden en gingen zelf
achter ons zitten..lucky me !

Toen het begon kon ik mijn ogen niet geloven !
WAT EEN SHOW !!!
Het was een combi van fashion,superstoere dansen,harde/goede muziek en een super sfeer !!!
Wat wil je nog meer ?!
Nou, op dat moment hoopte ik alleen dat er nog heeel lang GEEN einde aan zou komen.
Ik heb me geen moment verveeld en genoot van de sfeer, zoals ik die nog niet eerder had ervaren.
Wat een enthousiasme vanuit het publiek, iedereen werd gek !
En wat kunnen die jongens en meiden dansen !!!
Ik wilde alles filmen, fotograferen en tegelijkertijd met eigen ogen bekijken !
Tjah, je kunt niet alles hebben, natuurlijk.
Ik had dus besloten om steeds de intro te filmen en vervolgens gewoon lekker te kijken..
Aan het einde van de show voelde ik een soort van adrealinestroom, niet normaal !
Tijdens de show had ik van Maartje een berichtje ontvangen dat het wat langer ging duren, vanwege de
eartday. Zij zaten namelijk een uurtje in het donker, thuis.
Nou, van electriciteit besparen was echt geen sprake hier in de High School.
Achjaa, het was super !!!
Een perfecte afsluiting van een geweldige middag op Kaappunt.

Van de Belgen had ik vernomen dat het feest nog niet voorbij was en dat de High-Schoolstaff zich zou verzamelen
om ergens iets te gaan drinken.
Ik was stiekem best blij dat dat kroegje waar we gisteren iets hadden gedronken, vandaag dicht was.
Er was weer hoop..

En ja..we gingen idd naar een andere plek, maar nee..het werd er niet beter op.
Het was een dichte kroeg, waar een vreemde sfeer hing.
Tjah, de leerkrachten wilden persé geen studenten tegenkomen...nou, die zouden ze ZEKER NIET hier tegenkomen.
Pfff..overal rook en volgens mij geen muziek (wel muziekclips op tv, dat dan weer wel..)
Achja, het scheelde dat we met een groep waren en ik veel geluisterd heb naar de verhalen,
ondanks dat ik echt supermoe was.
Pff..echt vervelend is dat.
Anyway, aan alles komt een eind en toen de tent eindelijk sloot, werd er langzaam maar zeker een poging gewaagd
om te vertrekken.
Neej, hier hoef ik niet meer terug te komen.
Achteraf hoorde ik van Charlotte ook dat Jan steeds de tijd bij hield wanneer er iemand naar het toilet ging.
Dat is dan toch weer een beetje een veilig gevoel.

Het was uiteindelijk 4 uur toen ik eindelijk ging slapen.
En natuurlijk was ik toen al over mijn slaap heen.
Morgen gaan we met Charlotte naar Houtbay.
Geen idee wat er te zien of te doen is.
Maar ik weet wel dat ik er nog niet ben geweest, dus ik heb er wel zin in !

MuCh LoVe AnD KiSsEs,

LiEfS,
xXx NoRiCh@

  • 31 Maart 2009 - 16:31

    Elpee:

    Wat een glitter and glamour....... jammer dat het dan eindigt in een saaie kroeg. Mooie menneke en vroitje foto's ;) keep up da good work !

    xxx Buddoheys

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

NoRiChA

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 25538

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: