StAgE ->PaPiEr DiErEN & GrOoT CoNsTaNtiA - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu StAgE ->PaPiEr DiErEN & GrOoT CoNsTaNtiA - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu

StAgE ->PaPiEr DiErEN & GrOoT CoNsTaNtiA

Door: Noricha

Blijf op de hoogte en volg NoRiChA

31 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Vrijdag
Het was ECHT druk vandaag, phoe, phoe !
Ik heb verschillende lessen gegeven en in de tussentijd nagekeken en een soort van postbus gemaakt voor de kids.
Omdat er zoveel briefjes worden geschreven in de klas, (veel positieve, maar soms ook negatieve briefjes)
heb ik een postbus gemaakt, waarin elk kind 3 keer per dag een positief briefje mag duwen.
Aan het einde van de dag wordt deze geleegd.
De kinderen waren echt super enthousiast, geweldig !!!
"Ms Milly", werd vandaag ook al meteen gebruikt !

Vandaag stond ook de laatste les v.d lessenreeks op de planning.
Omdat er heeeel veel stroken papier worden weggegooid, heb ik de kopieerdame gevraagd of ze deze stroken voor mij wou bewaren, zodat ik ze kon gebruiken voor mijn les.
Zo gezegd, zo gedaan..

Vandaag zou ik de les met de stroken gaan geven.
Ik heb de hele dag in spanning gezeten, omdat ik mijn les het laatste uurtje kon geven.
Gisteren heb ik namelijk mijn les buiten gegeven en het is echt GEEN succes om de kinderen met papier te laten werken,
wanneer het zo waait.
Ik had dus voor mezelf alvast besloten dat ik dit niet meer zou gaan doen.
Maar nu moest ik er dus voor zorgen dat de kinderen binnen rustig overleggen, zonder hard te praten/gillen/schreeuwen.
Opzich al een uitdaging, voor deze klas..En eigenlijk was de opdracht eerder een groep 8 opdracht, dus het niveau kon te hoog liggen.
De les ging uiteindelijk SUPER !!

Ik had weer een verhaal verteld over dat ik allerlei dieren van papier in het bos was tegengekomen.
De kinderen luisterden vol aandacht,
terwijl ze toch al 9 en 10 jaar zijn :D
Vervolgens moesten ze een dier van stroken maken dat ik bijv. was tegengekomen.

In veel groepjes kon ik het samenwerken stimuleren en werd er rustig gewerkt.
De resultaten zijn ook erg mooi geworden, zeker als je je bedenkt dat ze heel weinig tijd hebben gehad..(een half uurtje ofzo.)
Voor het eerst was ik ECHT supertrots op de kids en stond ik te kijken van de resultaten.
Ik heb zelf ook een x deze opdracht uitgevoerd. En de vis die de jongens hadden gemaakt, zag er hetzelfde uit als die van mij ! En ik had destijds alle tijd en werkte alleen !

Na school moesten we vlug naar huis toe lopen omdat we werden opgehaald, om de winefarms te bezoeken.
Dit zouden we samen met het High-School team gaan doen.
Na wat haasten, stonden we ruim op tijd buiten.
Tot onze verbazing was er helemaal niemand buiten.
Toen we belden om te vragen waar iedereen zich had verzameld,
bleek dat er besloten was om 3 kwartier later te vertrekken..fijn..

Rond 13:45 vertrokken we samen met Charlotte richting de winefarm : Groot Constantia.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het was geen goed weer.
Het was koud toen we vertrokken en het regende toen we er aankwamen. :S
Ik was even in shock-toestand..

De omgeving van de wijnboerderij was prachtig, ondanks het natte weer.
Helaas heb ik er niet veel van kunnen zien omdat het allemaal binnen te doen was.
We kregen een behoorlijk saaie rondleiding, door een Engels sprekende man, die veeeel te snel sprak.
Ik deed mijn best om toch over te komen alsof ik goed luisterde, (terwijl ik al na 10 minuten was afgehaakt)
Sorry pap, als ik thuis kom kan ik je geen tips geven, voor het maken van goede wijn !
Het hoogtepunt van dit hele gebeuren, waren toch wel de hapjes achteraf !
Er waren druiven, toastjes, verschillende soorten kaas, etc etc.

Maar het leukste moment was vlak voordat we naar huis toe gingen.
Charlotte kende de buren v.d wijnboerderij en die hadden een aantal super schattige puppy's !!!
Ahhw, ze waren zooo klein en lief, je kon ze zelfs vasthouden !
Ik had echt moeite om de ruimte uiteindelijk weer te moeten verlaten, haha !
(Hier had ik me wel een hele dag kunnen vermaken)

Eenmaal thuis aangekomen zijn Maartje en ik ons gaan voorbereiden op een bezoekje aan de fashionshow.
We waren van plan om wat later te gaan.
Fashionably late, zeg maar...
Helaas voor ons waren we zo fashionably late, dat de show alweer was afgelopen.
En we de gasten konden uitzwaaien.
Daar stond ik dan, optut in mijn zwarte jurkje..
Achja, morgen is er nog een kans !

We hadden met de Belgen afgesproken om buiten te zitten en ik trok snel m'n makkelijke kleding aan.
Toen we omgekleed waren, stond Charlotte ineens voor de deur, met de vraag of we mee gingen iets drinken...
Huh?! Ok..zo flexibel als ik ben, trok ik m'n 3e outfit aan (in een half uur tijd)

Samen met een aantal collega's van het High School team hebben we wat gedronken in een soort voetbalcafeetje.
Het was leuk om weer een paar nieuwe mensen te ontmoeten die daar op school werken.
Ik had een 7-up besteld..(Oh, neej..ik bedoel sprite, ze weten namelijk vaak niet wat je met 7-up bedoelt)
en er was tot 2x toe beloofd dat ik een glas zou krijgen...nooit gekregen.
Hoe later het werd, hoe meer dronken de mensen om ons heen werden..
Gelukkig is er een tijd van komen en ook weer een tijd van gaan.
Volgende keer hoop ik toch echt ergens naartoe te gaan waar je lekker kunt dansen
of in ieder geval naar de muziek kunt luisteren.
Achja, wet ik dat ook weer..

Liefs,
xXx Me

  • 31 Maart 2009 - 16:37

    Elpee:

    Mooi dat je zo een goeie les gegeven hebt, knutselen is ook wel echt jouw ding. Voor de rest.........TUTTEBOL ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

NoRiChA

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 25532

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: