KaSTeEL, NaAr DaGjE, bEZoEkJe AaN DiReCTeUr - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu KaSTeEL, NaAr DaGjE, bEZoEkJe AaN DiReCTeUr - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu

KaSTeEL, NaAr DaGjE, bEZoEkJe AaN DiReCTeUr

Door: Noricha

Blijf op de hoogte en volg NoRiChA

31 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Maandag 23 maart

Pfff..vandaag was het voor het eerst ECHT geen leuke dag.
Het kasteel de Goede Hoop, viel tegen.
Ik had laatst toch die les gegeven over Jan van Riebeek ?!
De kinderen wisten inmiddels veel over deze man te vertellen en dachten
dat dit zijn kasteel was.
Eenmaal daar aangekomen, bleek dat dit NIET zo was..
Zijn kasteel bestaat niet meer en lag vroeger VOOR het kasteel dat we nu bezochten.
Tjah, dat was dus wel vervelend.
We hebben verschillende kamers van het kasteel bezocht, waar mensen vroeger gemarteld werden.
Het hoort allemaal bij de Geschiedenis van Zuid-Afrika, maar ik vond er niet zo veel aan.

Eenmaal op stage terug aangekomen,
heb ik de gemaakte foto's verwerkt in een werkblad, dat dezelfde dag nog gebruikt werd.
Mijn mentor en de kinderen waren super enthousiast !!
De kinderen vonden het zo leuk omdat ze zichzelf op de foto's herkenden.
Dit was dus gelukkig wel een succes !

Helaas kwamen we rond de middag tot de ontdekking dat er een Nederlandse vrouw overleden was,
na een val van de Tafelberg.
Daar waren we echt zo van geschrokken !!
(aangezien ons hetzelfde makkelijk had kunnen overkomen,
een tijdje geleden, toen we dezelfde berg beklommen)
Het had gewoon een negatieve invloed op de stemming gedurende de rest v.d dag.

Eenmaal bij het hostel thuisgekomen, kwamen we Pierre, de hosteleigenaar tegen.
Hij vertelde ons over een meisje in het hostel, genaamd Renee,
dat zaterdag een auto-ongeluk had gehad.
We hadden haar wel een aantal keer gezien en gesproken.
Blijkbaar had ze zelfs tegen Maartje en Helga gezegd dat we uitgenodigd waren
om een keer samen uit te gaan ofzo.

Toen we vroegen hoe het met haar ging, bleek dat ze dus al niet meer leefde !
Sterker nog, haar ouders waren al bezig met het inladen van haar spullen,
die in de kamer staan...
Nou, op zo'n moment weet je even niet wat je overkomt.
Je hoort dat je iemand van het ene moment NOOIT meer zal zien.
Ze was pas 24 en haar vriend had had het WEL overleefd.
Ik kende haar niet goed, maar ze begroette iedereen wel altijd met een vriendelijke lach..
En ineens is alles voorbij.

De meiden van onze verdieping waren al bezig met de spullen naar beneden te brengen.
Zo contronterend !
Pff..

De rest van de dag,waren we nergens meer voor in de stemming.
We hadden allemaal zo'n vreemd gevoel.
Ook de sfeer in het hostel was anders.
Iedereen was in een rouwstemming...

Dinsdag 24 maart

Vandaag was het hele Tafelberggebeuren, nog steeds het gesprek van de dag.
In Afrikaanse de krant stond dat er alleen BENEDEN een bord stond,
waarin je werd gewaarschuwd voor de gevaarlijke route.
En die zie je dus niet, wanneer je van BOVEN NAAR BENEDEN gaat, zoals dit stel heeft gedaan.
Hier is nu veel ophef over.

Met mijn mentor heb ik afgesproken dat ik morgen,overmorgen en vrijdag de lessen mag geven
voor mijn lessenreeks.
(Dat wordt dus nog hard werken vanavond)

Woensdag
Vandaag heb ik een les over gedichten gegeven.
De kinderen mochten ook in tweetallen een gedicht schrijven.
Eigenlijk is er verder niet veel bijzonders gebeurd.

Donderdag
Vandaag had ik mijn eerste "grote" les gegeven waarbij de kinderen in (door mij opgestelde)
groepjes buiten soort paleizen van papier moesten maken.
De kinderen zijn hier helemaal niet gewend om samen te werken.
En omdat mijn mentor niet wil dat de kinderen in de klas overleggen (vanwege geluidsoverlast)
moest ik de les buiten geven.
Hier in Kaapstad, waait het altijd behoorlijk.
Dus het was sommige momenten best chaotisch met 25 kinderen die niet gewend zijn om samen te werken.
Ook was er minder tijd, dan gepland, vanwege een incident dat zich van tevoren ineens afspeelde.
Ondanks alles, zijn de resultaten best mooi geworden.
En is er in de meeste groepjes goed samengewerkt.

We waren uitgenodigd om 17:45 bij de directeur, Mr Meyer op bezoek te komen.
Omdat ik dacht dat we gingen braaien.
(En je dan meestal pas om 23:00 begint met eten)
Had ik samen met Maartje besloten om iets te eten, voordat we daar naartoe zouden gaan.
Het werd een pizza, heeeerlijk !

Voordat we het wisten was het alweer tijd om te vertrekken en stond Tanzi voor de deur.
Mr Meyer (Anton) heeft een supergroot huis, een aardige vrouw en een oud & doof hondje.
Ze waren echt ontzettend hartelijk.
En na een uurtje werd ons gevraagd of we zin hadden in pizza...
Iedereen had hier wel zin in...
Uhhmm..
Tjah, dan maar nog een keertje !
Er werden 4 pizza's besteld, waarvan 3 verschillende soorten.
Ik vond ze alle 3 echt lekker smaken !! Zelfs die met banaan, smaakte goed.
(Maar er gaat nix boven de Magaritha pizza van thuis ;):P, hihi)

Het was een leuke avond en Mr Meyer en zijn vrouw zijn ontzettend normale,hartelijke mensen.
Ze zijn ook zo geinteresseerd in hoe wij Zuid-Afrika en het onderwijs zien.
Ondanks alle gezelligheid, werd ik regelmatig afgeleid door het kleine, oude hondje.
Blijkbaar is het kleine dier al 14 jaar, loopt af en toe mank én is doof!
Pff..wat ben ik blij dat onze kleine Quincy nog zo fit is !
Rond een uur of 22.00 zijn we naar huis toe gegaan en ben ik ga nu echt naar bed toe !!!

Lekker slaap !
xXx NoRiCh@

  • 31 Maart 2009 - 16:41

    Elpee:

    Duidelijk een week met ups en downs, hopen dat het vanaf nu weer alleen maar genieten wordt.

    xxx Buddoheys

  • 31 Maart 2009 - 18:03

    Cisca:

    Jeetje wat een nare berichten in eeeen week tijd he? Maar net wat je zegt je wordt wel even met je neus op de feiten gedrukt, laten we het leven maar des te meer waarderen, en er dan ook zo veel mogelijk van genieten.
    xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

NoRiChA

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 25531

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: