StRuISVoGeLBoErDeRij & BLaUwBeRgStRaNd - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu StRuISVoGeLBoErDeRij & BLaUwBeRgStRaNd - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu

StRuISVoGeLBoErDeRij & BLaUwBeRgStRaNd

Door: Noricha

Blijf op de hoogte en volg NoRiChA

22 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Zondag 22 Maart

Whoehooeee !!
Vandaag gaan we naar de struisvogelboerderij én naar Blauwbergstrand !!
Toen we bij de locals geinformeerd hadden of ze de struisvogelboerderij kenden,
kwam het niemand bekend voor.
Stefan, die eigenlijk on duty was, heeft ons verrast, door ons te brengen..
we hebben zo'n geluk !!!
Allereerst zijn we naar de struisvogelboerderij gereden.
Toen we hier aankwamen was het er vooral heeeel erg rustig.
Je begon je bijna af te vragen of er wel andere bezoekers waren.
Gelukkig toen we doorliepen, zagen we dat er nog enkele andere bezoekers op de boerderij
rondliepen.
De boerderij stond in een mooie droge omgeving, die blijkbaar in de zomer helemaal groen is..
onvoorstelbaar!
Ook was er een winkeltje, terras en natuurlijk een aantal struisvogels.
We hadden al meteen in de gaten dat dit in rustig boerderijtje is, waar niet superveel toeristen
naartoe komen.
Na even rondgekeken te hebben, besloten we voor de rondleiding te kiezen.
Deze zou 30-45 minuten duren en dan zou je op de struisvogeleieren kunnen staan en
zelfs op een struisvogel kunnen zitten.
We moesten een paar minuten wachten en daarna werden we opgehaald.
Inmiddels was er een stel toegevoegd aan de groep van 3.
(Stefan bleef op het terras op ons wachten met zijn Brandy-cola)
We kregen een ienimini rondleiding door het niet al te grote museum,
waar vanalles over struisvogels te vinden was.
Vervolgens liepen we naar buiten en hebben we verschillende struisvogels gezien.
Sommigen mochten we voeren..spannend hoor..zo'n grote vogel, die uit je hand eet !
Je moest echt je hand strak spannen, anders kriebelde het teveel!!
Daarna hebben we nog op struisvogeleieren gestaan.
Die kunnen dus wel 160 kilo dragen per ei !!! Ongelofelijk !!
En uiteindelijk mochten we even op een struisvogel zitten..wat een ervaring om zoo
dicht bij een vogel te zijn, wow !
Voor iedereen die ongerust is geworden..het was echt superveilig en de vogel kon
niet weglopen ofzo.
Ik ben er gewoon ff op gaan zitten, foto werd gemaakt en vervolgens er weer vlug af.
Het was wel super hoor..maar dat is ook al op de foto's te zien !
Ondanks dat het zo rustig was, ben ik zooo blij dat we hier naartoe zijn gegaan !!!

Na afloop zijn we nog even bij Stefan op het terras gaan zitten en daarna
werd het tijd om door te rijden naar Blauwbergstrand.
Hier zou Stefan ook zijn gang gaan, met zijn kano, in het water.
Toen ik het strand eenmaal zag, was ik een klein beetje teleurgesteld.
Ik ben hier toch een beetje verwend geworden, door de prachtige stranden..
en dit strand moest supergeweldig mooi zijn.
Het was mooi hoor..maar niet veeeeel mooier dan de rest.

Anyway, we hebben ons er prima vermaakt en ik genoot wederom van het heerlijke weer
en het mooie uitzicht.
Na een paar pogingen om goede foto's te maken (wat overigens niet echt gelukt is)
werd het tijd om Stefan weer eens op te zoeken.
Hij vertelde dat hij een aantal keer richting Robbeneiland was gevaren en terug..alsof het niets is.
Daarna zijn we maar weer richting huis gegaan.

Eenmaal thuis aangekomen, heb ik nog ff m'n foto's op de computer gezet en daarna werd het alweer tijd
voor het avondeten.
Je kent dat wel he? Dat gevoel dat je heeel erg uitkijkt naar het avondeten, omdat je zo'n honger hebt..
Nou, dat gevoel had ik dus vandaag..en niet zo'n beetje ook.
Algauw kwam ik tot de ontdekking dat we vanavond gewoon brood aten !
Pfff..wat een tegenvaller !!!
Maartje d8 er hetzelfde over..en we hadden algauw besloten dat we na een boterham met kaas richting
de Mac zouden lopen.
Hopelijk is het hier ook "Everytime a good time" ook al is het maar een eenmalig bezoekje ;)Echt wel hoor !
Ik heb 21 rand voor een Happy Meal betaald, dat is maar zo'n €1,50 !!!
En de frietjes smaakte echt perfect !!!
Goudgekleurd, zout en knapperig..heerlijk.
Ook de hamburger viel goed in de smaak!

Al met al was het een druk, maar zeer leuk dagje,
met de struisvogelboerderij als overduidelijk hoogtepunt !!

Ik ga lekker slapen en me voorbereiden op het uitje naar het Kasteel de Goede Hoop !
(Waar ik laatst die les over had gegeven, als Jan van Riebeeck)
Heb er echt zin in !!!

Heeeeeel veel liefs,
-xXxXx- NoRiCh@










  • 22 Maart 2009 - 21:08

    Elpee:

    Wat een grote beesten die struisvogels, geef mij maar een kippen eitje ;). Leuke foto's, veel plezier morgen, ill be working :(.

  • 23 Maart 2009 - 18:28

    Cisca:

    Heeeeeeeel apart he om op de rug van zo n struisvogel te zitten, maar ik heb er echt wel eens een gezien die heel sterk en agressief was hoor. Maar ik wist niet dat die eieren ook zo sterk zijn, al met al weer een leuke beschrijving.
    xxxxxxxx

  • 24 Maart 2009 - 16:50

    Sonja:

    hallo Noricha, lang je berichten niet gelezen. dat was wel veel maar heeel leuk en soms zelf spannend.weet nioet als ik t zou durven op de rug van die vogel. in Sur hebben we pas struisvogel eieren laten uitbroeden in de broed- machine.denk dat er meer dan 9 kuikens uit zijn gekomen.een deel gaat naar Guyana omdat we ze niet kunnen verzorgen.(te kleine dierentuin en erg duur in onderhoud).heel jong zijn ze zo groot. Veel succes verder en geniet van de leuke uitstapjes. groetjes van Ivan en Patricia

  • 26 Maart 2009 - 22:07

    Mary:

    Mooie plaatjes met de dieren, echt iets voor jouw als dierenvriend.
    Geniet er maar van.

    xxxxx


  • 28 Maart 2009 - 11:04

    Percy:

    Hai Noricha
    Je zal wel denken, wat gebeurt er nou???? Maar eindelijk ook een berichtje van mij, Ik heb al je avonturen wel gevolgd via Cisca en Lloyd, maar van sommigen ben ik wel geschrokken , zoals je bergavontuur, we zijn heeeeel blij dat dat goed is afgelopen.
    Ook dit verhaal vind ik wel heel apart, echt iets voor jou om op een stuisvogel te gaan zitten.
    Gelukkig ging hij niet met je aan de loop.
    Dus verwachten we je over een paar weekjes weer hier. Geniet nog even van je verblijf daar.
    Groetjes Percy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

NoRiChA

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 25539

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: