WhOeHoE..WiJ GaAn RiChTiNG OnRus/HeRmAnUs !! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu WhOeHoE..WiJ GaAn RiChTiNG OnRus/HeRmAnUs !! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu

WhOeHoE..WiJ GaAn RiChTiNG OnRus/HeRmAnUs !!

Door: Noricha

Blijf op de hoogte en volg NoRiChA

02 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Vrijdag 27 februari

Vandaag was de dag waar we toch al een aantal dagen naar uit hadden gekeken.
Omdat we gisteren zo laat thuis waren gekomen van ons uitje met Tanzi, ben ik vanmorgen
NOG vroeger dan normaal opgestaan, om de tas met kleding in te pakken.
En zoals de mensen om mij heen ook wel weten..er wordt altijd teveel kleding meegenomen.
Maarjah, dat hoort er nu eenmaal bij, zullen we maar zeggen.

De school is afgelopen om 13:05 en vanaf dat moment zijn we ook meteen naar huis toe gelopen
om de laatste voorbereidingen te treffen vóór ons vertrek om 14:00.

Het leek erop alsof we alles bij ons hadden en we werden netjes op tijd opgehaald.
Er stond een witte/grijze auto klaar met daarin twee vrouwen.
Ze stelden zich meteen hartelijk aan ons voor !
De moeder van het gezin heet Carin, de oma heet oma en het hondje heet Toffee.
Ik voelde meteen dat dit fijne mensen zijn en ik had er alleen maar meer zin in.
Jah, soms heb je dat..dan voel je je meteen op je gemak, het voelde meteen vertrouwd.
In de auto werd vanalles verteld en het uitzicht was wederom weer adembenemend.
De Belgen (Jonathan en Steven) zaten in de auto van Norval (=vader)
en ook Jacques (de 16-jarige zoon van Carin en Norval) ging mee.
We troffen hen echter pas bij de eindbestemming in Onrus.

Het lijkt net een soort vakantieoord als je binnenrijdt.
Een beetje zoals Centerparcs, heel rustgevend..
Het huis waarin we zouden gaan slapen zag er ook super uit !
(Ik was al lang blij dat ik niet in een tent hoefde te slapen ;))
Na kort overleg kreeg ik een eigen kamer en zouden Maartje en Helga een kamer delen.
Er hing een grote spiegel en een kast met lades als bergruimte, dus mijn geluk kon niet op ! ;)
(Oh, ja..er stond ook een bed trouwens :P ook wel handig..)
Beneden sliepen de ouders van Jacques, oma en wij drieeen.
We hadden zelfs een toilet en douche op de benedenverdieping, heerlijk !
De jongens sliepen op de bovenverdieping, waar ook de keuken en woonkamer te vinden was.
Echt mooi hoor ! Het was erg gezellig en blauw ingericht.
Op de bovenverdieping was ook een groot balkon, met daarop een grote houten eettafel en een braai.
Wanneer iemand een huis heeft gekocht, wordt er volgens mij eerst een braai gekocht, voordat bijv. meubilair wordt aangeschaft.
Iederéén heeft zo'n ding !!!
Maarja, wel lekker..wat een braai staat vanavond op het menu. (Net zoals morgen)

Na de aankomst hebben we even gesettled (spullen uitgepakt en kast ingericht ;))
en niet veel later kwamen de jongens ook aan. Ze stonden in de file omdat er een ongeluk was gebeurd.
Maartje, Helga en ik zijn meteen even naar de supermarkt gelopen.
In zo'n wijk waar iedereen elkaar kent,
wordt je al gauw als bezienswaardigheid gezien, wanneer je met z'n drieeen op straat loopt.
Na een paar bergjes op en de kuitspieren weer verstevigd te hebben,
waren we eindelijk bij de supermarkt aangekomenom wat boodschappen in te slaan.
Met dit warme weer heb je natuurlijk wel veel water nodig en wat kleine tussendoortjes om te eten.

Bij terugkomst zijn we met de jongens naar het strand gelopen.
Ik heb nog een tijdje met Jacques gekletst en ook hij is heel erg aardig.
Alsof we het nog niet genoeg getroffen hadden met de mensen om ons heen,
bleek ook de omgeving om ons heen prachtig te zijn !!
We zijn meteen op het strand gaan liggen en sommigen zijn het koude water in gegaan.
Ik niet, ik vond het wel goed zo ;)

Na een half uurtje zijn we het water weer uitgegaan en richting huis gelopen.
We hadden best al wat honger en waren klaar voor de braai !
Carin had erg haar best gedaan om voor lekker eten te zorgen.
Er was een aardappelsalade en een andere salade en vlees.
We hebben heerlijk gegeten en na het eten hebben we 's avonds aan de tafel buiten nog een spel gespeeld.
Ik snapte niet echt wat de bedoeling was.
Maar omdat ik de oudste was, mocht ik als 1e een karakter kiezen en uiteindelijk had ik zelfs gewonnen !

Ik ben echt blij dat het allemaal zo goed klikt !
Norval,Carin,oma en Jacques zijn ontzettend aardig en ik voel me er echt op mijn gemak !
Zij hebben ook kinderen van 26 en 27 jaar die al lang uit huis zijn,
en ze vinden het fijn om jonge mensen om zich heen te hebben, ook voor Jacques die als enig kind thuis is.
De Belgen waren enthousiast over ons en ook Norval had ons tijdens de vorige braai ontmoet
en had voorgesteld om ons ook uit te nodigen voor dit weekend.
Carin vond het goed en van het één kwam het ander.
En uiteindelijk zijn we dus in Onrus, met een hele lieve Afrikaanse familie en twee gekke Belgen. ;)

Rond 22:30 zijn we naar bed toe gegaan, want morgen staat er een drukke ochtend op de planning !
Mossels zoeken en duiken ! Ben benieuwd..

Welterusten, ik ga weer in een nieuw bed slapen !

Liefs,
xXx NoRiCh@








  • 02 Maart 2009 - 11:09

    Elpee :

    Je zult al dat gebraai wel missen als je weer terug bent! Gelukkig hebben ze in Weert vlaai......(en De Bienestich)Leuk dat je zo op je gemak bent daar :)

    xxx Buddoheys


  • 04 Maart 2009 - 07:49

    Cisca:

    Goh lekker dat je jezelf daar zo op je gemak voelt en dat je je ook zo kan vermaken, wat doen jullie eigenlijk veeeeeeeeeel in heel korte tijd he?
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

NoRiChA

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 25534

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: