RoOmSe ReIs,WaRm,ZwEmMeN,cOnCeRT - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu RoOmSe ReIs,WaRm,ZwEmMeN,cOnCeRT - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu

RoOmSe ReIs,WaRm,ZwEmMeN,cOnCeRT

Door: Noricha

Blijf op de hoogte en volg NoRiChA

02 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Zondag 1 maart
Aan alle leuke dingen komen een eind, dus ook aan ons weekendje in Onrus.
Vanmorgen heb ik m'n spulletjes weer ingepakt en om 9:00 zaten we in de auto naar huis toe.
We hadden gehoord dat we een mooie route langs de zee zouden nemen,
die wel 3 uur kon duren !
Natuurlijk zijn we altijd benieuwd naar al dat moois wat Zuid-Afrika te bieden heeft,
dus zaten we bepakt en bezakt, met camera's op schoot in de auto.

Norval vind het leuk om ons zoveel mogelijk te laten zien, dus stopt regelmatig onderweg
om ons even te laten uitstappen.
Maartje, Helga en ik zaten bij Carin en de oma in de auto, dus wij stopten dan natuurlijk ook.
We hebben echt zoveel moois gezien, niet normaal..die baaien !!
Die zijn echt baie, baie mooi ;)

Op een gegeven moment werd er spontaan gestopt om ons de kans te geven, in de rivier te zwemmen.
Ik had m'n bikini in mijn tas zitten,haren net gewassen, fris van de douche en geen zin in teveel gedoe.
Bovendien..waar moest ik me dan omkleden? Langs de weg?
Weer in koud water ?
Met natte bikini weer terug in de auto?
Nah, dacht het niet..ik besloot dat ik gewoon mee zou gaan, maar niet het water in zou gaan.Veel te veel gedoe !
Zo gezegd, zo gedaan.

Uiteindelijk heb ik nog mooie foto's gemaakt van iedereen in het water en genoten van het feit
dat ik er niet in was gegaan.
Helga en Jacques zijn trouwens nog van een hoge rots af gesprongen.
Nadat de rest een tijdje in het water was geweest, was het weer tijd om verder te gaan.

We zijn hier en daar nog gestopt en hebben zelfs gezien, waar we zo op hadden gehoopt!!
Jaja..ECHTE BAVIANEN !!
We zagen ze ineens uit het niets, langs de weg en zagen hoe ze overstaken !!! Prachtig !!
Ze leven in de bergen, maar komen ook in de buurt van mensen.
Blijkbaar zijn ze een beetje agressief, omdat ze teveel gevoerd zijn.
Ze weten dat ze eten kunnen krijgen en willen het ook hebben.
Wij hebben alleen met open mond naar de bavianen gestaard, terwijl ze overstaken
Echt een mooi gezicht!(Die apen dan, he)

Na enkele stops (waaronder één bij een burgerzaak waar ik een pitabroodje kipfilet heb besteld)
reden we zonder te stoppen door naar huis.

Eenmaal thuis aangekomen hebben we nog wat gezwommen om af te koelen.
Het was wel 35 graden !!!
Niet lang daarna kregen we een smsje met de vraag of we zin hadden om vanavond weer met z'n allen
naar Kirstenbosch te gaan, voor een concert !
Tuuurlijk, die kans moet je grijpen !
Dus om half 5 vertrokken we richting Carin, Norval en Jacques huis, waar de Belgen dus ook verblijven.
De familie kent iemand die werkt bij dat gebouw van Kirstenbosch (hij heeft het zelfs ontworpen)
en kon regelen dat we nog binnen konden bij het uitverkochte(?) concert.

Ook nu was ik weer verbaasd om de prachtige natuur te zien...die bomen !!! WOW, wat een prachtige locatie!
Het was druk bij het concert omdat er een bekende groep zou optreden.
De muziek was super, het weer was goed en de sfeer was perfect...wat wil je nog meer..
(Jah, anderen wilden nog een wijntje of biertje)
Maar voor mij was het perfect, zoals het was.
Iedereen lag lekker in het gras te genieten van de muziek of de mensen om hen heen.
Ik vond het bijv.ook erg leuk om schattige kindjes te spotten, want die liepen er veel rond !

Maartje had trouwens net pech, dat er een oude man naast haar zat, die steeds ongemerkt dichterbij schoof, haha !
Ze kon er zelf wel mee lachen ;)

Na dit mooie concert in de prachtige omgeving zijn Helga, Maartje en ik afgezet bij het Cavendish shoppingcentre.
Niet om te shoppen,(don't worry) maar om iets te eten..dat hadden we nog niet gedaan.

Toen dit was gebeurd was het tijd om naar huis toe te lopen en zijn we thuis druk bezig geweest voor stage of de website.
Uiteindelijk was het weer na 0:00 eer dat ik in bed lag, maar het was het waard.
Ik heb alles gedaan, wat ik moest doen en dat geeft weer een goed gevoel.
Morgen weer stage.

Voor jullie is de carnavalsvakantie natuurlijk ook voorbij..
Succes deze week en tot schrijfs ;)

Liefs,
xXx NoRiChA

PS De vorige 3 verhalen met supermooie foto's zijn ook nieuw !!!
(do-vr-za-zo zijn dus nieuw, dit is het bericht van zondag)
Klik onder dit bericht onder "vorige" om de foto's te zien.

Oh, ja..nogmaals bedankt voor alle reactie !

Jane, ik kijk al uit naar het proeven van die overheerlijke soep !!
Ik hoop dat ik van jou kan leren, hoe die soep gemaakt kan worden ;)

Juella, als ik terug ben ga ik weer een xtje met jou winkelen en me helemaal uitleven, haha !
Ik mis hier een echt shopmaatje ;)
Fijn dat de kaart is aangekomen !:D

Ellis, bedankt voor de leuke reactie ! Hopelijk gaat alles goed in Nederland en is het inmiddels minder koud !

Cisca, de stageklas is wel druk, maar ook erg leuk, gelukkig !
Fijn dat het filmpje in de smaak is gevallen ;)

Miranda, bedankt voor de reactie !
Ik begrijp hoe dat soort dingen gaan, druk, druk, druk..en dan kom je gewoon niet toe aan andere dingen ! Leuk dat je alsnog foto's en verhalen gelezen hebt !
Donderdag gaan enkele kinderen voor het eerst de andere website bekijken en vragen stellen..ben benieuwd..

Thea en Ton, bedankt voor de website, ik ga hem zeker nog een keer bekijken !
Ben benieuwd naar alles wat jullie in dit prachtige land gezien hebben !

Mary, tuurlijk is alles goed gekomen ;)
Het was alleen een beetje dom dat ik was vergeten dat het water hoger zou komen te staan.
Ik stapte dus van een grote rots recht in het hoge water, maar heb me helemaal niet bezeerd !
Het was zo'n :" Wat is hier gebeurd" moment, dan weet Lloyd wel wat ik bedoel ;)
Bedankt voor de reactie, ik vind het erg leuk om ze steeds weer te lezen ;)

Elpee, hopelijk ben je nu tevreden..
Ik ga hem nog vaker meenemen, voor betere foto's, don't worry ;)

Ienemien, I love you, dikke knuffel voor jou !


Oh, trouwens.. woensag treffen we de Belgen weer en krijg ik de foto's die zondag gemaakt zijn door hun..Dus dat belooft wat ! ;)

Lot's of Love vanuit het prachtige Zuid-Afrika,

xXx NoRiCh@

  • 02 Maart 2009 - 11:43

    Thijs:

    Hoi Noricha,

    ben ik net terug van een ontspannende ski-vakantie, moet ik een heleboel verhalen van jou lezen!! Erg leuk om te lezen, wist niet dat je zo'n koukleum was. Heb ik trouwens zelf ook, 25 graden is mij te koud! Veel plezier, groeten.

  • 02 Maart 2009 - 12:53

    Mary:

    Lieve Noricha,
    wat heb je mooie foto's en akkes leuk geschreven.
    Wel goed van je dat je alles gedaan hebt wat je moest doen, al was het wel laat.
    Fijne dagen en succes met je stage.
    liefs xxxx


  • 02 Maart 2009 - 12:53

    Elpee:

    Eindelijk een menneke foto :). Mijn dag kan niet meer stuk! Heb alles gelezen, ben een uur verder, maar wel helemaal up to date ;)

    xxx Buddoheys

  • 03 Maart 2009 - 19:18

    Riekie:

    Hoi Noricha
    Drie keer is scheepsrecht. Je bent veel ervaringen rijker.
    Stage in grade vier. Welke klas is dat.
    In mail op de laptop van Inoka+wel wennen.
    Inoka is ziek en ligt in bed.Morgen hebben wij studiedag. Druk, druk op het feest van jouw pap nem ik de tijd. Geniet er nog van. Ik zou wel willen ruilen.
    Groetjes,
    Riekie

  • 04 Maart 2009 - 20:55

    Miranda:

    Ha Noricha!

    Opnieuw genoten van je reis/ervaringsverhalen. Echt erg leuk! Het is me duidelijk dat je ten volle geniet en terecht!
    Veel succes op je stage komende week. Ik ga de kids de site laten bekijken.
    Heel veel groetjes,
    Miranda en de klas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

NoRiChA

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 25533

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: