WeEkEnd ! UiTeTeN,UiTgAaN,ZeE,ZwEmBaD ! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu WeEkEnd ! UiTeTeN,UiTgAaN,ZeE,ZwEmBaD ! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu

WeEkEnd ! UiTeTeN,UiTgAaN,ZeE,ZwEmBaD !

Door: Noricha

Blijf op de hoogte en volg NoRiChA

09 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Vrijdag 6 maart

Na een drukke week op stage, waarin o.a ook de schoolfoto's zijn gemaakt
(waar wij ook opstaan :))..was het weer tijd voor een nieuw weekend.

Geloof het of niet, maar het was vandaag overdag 38 graden !!
Dit is geen normale temperatuur voor Kaapstad, dus iedereen had het warm.
Bij mij viel het in vegelijking met de rest nog mee.
Het viel me wel op dat de wind nu ook warm was
en normaal gesproken is die bij hoge temperatuur koel.

We hadden vandaag om 18:00 afgesproken om met Tanzi (=lerares bij ons op stage)
te gaan uiteten en uit te gaan.
(Met haar zijn we vorige week donderdag ook een avondje weg gegaan,
naar dat carnavalgebeuren en poolen)
Nu kon ik voor het eerst dat jurkje aandoen, wat ik hier heb gekocht !! :)

Toen we werden opgehaald zijn we eerst naar het huis van Tanzi gegaan.
Ze woont in een soort van studentenhuis, dat heel gezellig is ingericht.
Hier hebben we de huisgenoot van Tanzi ontmoet, genaamd Don.
Ze was superenthousiast over Cape Of Good Hope, dus ze zou graag meegaan,
wanneer we daar naartoe gaan.
Ook liepen er twee hondjes rond, die zich net zoals onze kleine Quincy,
ECHT druk maken om niks!

Nadat Tanzi zich had omgekleed, was het tijd om te vertrekken.
We zijn eerst naar een sushi bar gegaan, waar je gelukkig ook Chinees kon bestellen.
Net zoals andere keren, begreep ik weer niks van de menukaart.
Het enige voordeel was dit keer dat er zowel een Engelse als Afrikaanse beschrijving was.
Ik zocht gewoon naar een simpele bami of nasi, maar kon hem niet vinden.
Omdat ik al vaker gewoon iets heb gekozen, hoopte dat ik geluk zou hebben,
en dat het uiteindelijk tegenviel..koos ik nu maar voor het veilige...
Een portie Chinese groente.
Ook nu werd ik helaas ongenaam verrast.
Ik kreeg een bord vol groene blaadjes, die allemaal hetzelfde waren..
Het was niet vies ofzo, maar ik had tenminste rijst ofzoiets erbij verwacht..Helaas!
Later had ik samen met Maartje nog iets kleins erbij besteld, om toch een beetje
een voldaan gevoel te krijgen..tjah, je moet toch wat !
Dus wat doe ik nu de volgende keer ?
Ik kijk wat de mensen aan de tafels om mij heen hebben en als het er goed uitziet,
bestel ik wat ik zie..veel makkelijker !

Verder was het wel gezellig hoor..Tanzi had 4 andere vrienden uitgenodigd,
die elkaar ook niet kenden, dus dat was wel grappig.
De mensen zijn echt heel benieuwd naar hoe wij Zuid-Afrika ervaren.
Dit heb ik al vaker gemerkt.
We hebben veel over de verschillen in het onderwijs gepraat,
maar natuurlijk ook over andere dingen.
Ook nu werd het Nederlands en Engels weer voortdurend afgewisseld.
Ik moet vreemd genoeg zeggen dat ik liever Engels praat, dan Nederlands,
omdat ik anderen beter begrijp wanneer ze Engels praten dan Afrikaans..
en de kans is ook groter dat ze mij begrijpen.
Maar als de ander liever heeft dat we Nederlands praten,
dan praat ik wel erg langzaam en met gebaren Nederlands.
Je wordt er vanzelf heeeel flexibel in ;)

Na een niet zo geweldige maaltijd zijn we richting de club gereden.
Het was al laat op de avond, maar zelfs nu was het nog 32 graden buiten..heeerlijk !!!
Was het maar altijd zo..gewoon jas,sjaal,handschoenen thuislaten en niet bang hoeven zijn voor regen :)

Éen van de vriendinnen van Tanzi, Carla heeft ons samen met Tanzi meegenomen naar haar favo club.
Het was een mooie club, met niet zo veel mensen.
De mensen die er waren, waren allemaal blank en ongeveer hetzelfde gekleed. (Paris Hilton look-a-likes)
Jurk, hoge hakken, rokjes, etc.
In het begin werden er een paar R&B nummers gedraaid, maar daarna House.
Er werd vreemd gedanst..(nouja, dansen kan ik het niet noemen)..er werd vreemd bewogen op de muziek.
We hebben een coctailtje besteld en omdat je er 2 voor de prijs van 1 kreeg, had ik er dus 2.
Dat was dan ook meteen genoeg voor de rest van de avond, lekker makkelijk ;)

We hebben heeel wat foto's gemaakt en even bij de dansvloer gestaan,
maar op het moment dat de vriendin van Tanzi naar huis toe ging, zijn we naar een andere club gegaan.

Dit keer was het aan Tanzi om ons mee te nemen naar haar favo club.
Zij houdt ook van R&B, dus dat komt goed uit ;)
Ook gaat haar voorkeur uit naar clubs waar de dansvloer niet overdreven verlicht is,
maar gewoon redelijk donker.
(TL-lichten zijn helemaal fout,toch C.?!) ;)

Anyway..Geloof het of niet, maar dit was dus echt het tegenovergestelde van de vorige club !!!
Hier was het overgrote gedeelte van de bezoekers dus gekleurd en er werd wel R&B gedraaid !
Iedereen was hier trouwens ook netjes gekleed.
Jammer dat de bevolking zich dus tijdens het uitgaan nog niet zo goed mengt.
Ik had gehoopt dat dit anders zou zijn.

Maar Wow, sommige jongens en meiden konden ECHT goed dansen, daar !!
Ook Tanzi ging helemaal uit haar dak !!
Ik had het trouwens ook supergoed naar mijn zin !!

Tanzi heeft me nog een soort dans/pasjes geleerd,die je hier veel ziet,
wanneer er een langzaam nummer hoort, echt leuk!!
De avond vloog voorbij en hoe later het werd, hoe slechter de muziek.
Aan het einde van de avond werd dus dezelfde muziek gedraaid als in die andere club..jammer.
Achja, het was toch alweer 3:30 en tijd om naar huis toe te gaan.
In de auto heeft Tanzi ons nog een typisch Afrikaans liedje geleerd,
dat ik alweer bij thuiskomst was vergeten..sorry Tanzi :s
Uiteindelijk was het 4:30 eer dat we in bed lagen.
Morgen om 8:00 weer opstaan..want om 8:30 begint het ontbijt..
Ben wel moe, maar het was het zoooo waard !!
Ik heb ECHT een SUPERavond gehad !!!

Liefs en xxx,
van een gapende NoRiCh@









  • 09 Maart 2009 - 05:06

    Thijs:

    Ha Noricha,

    je bent toch hopelijk niet al te veel afgevallen door jouw menu-keuzes?
    Nog ee nandere goede tip: foto maken van iets wat lekker is en dat voortaan laten zien. Of je Zuid Afrikaans goed bijspijkeren!! Veel plezier en tot de volgende keer.

  • 09 Maart 2009 - 08:11

    Elpee:

    Nore lookin good!! Je hebt het daar erg naar je zin gehad zo te zien. Ben benieuwd hoe je nieuw geleerde pasjes eruit zien ;)

    xxx Your Buddoheys

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

NoRiChA

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 25532

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: