VeEeEL ZoN, ZeE & StRaNd !!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu VeEeEL ZoN, ZeE & StRaNd !!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van NoRiChA - WaarBenJij.nu

VeEeEL ZoN, ZeE & StRaNd !!!

Door: Noricha

Blijf op de hoogte en volg NoRiChA

09 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

ZaTeRdAg 7 MaArT

vandaag stonden we erg duf op..
We hadden natuurlijk niet veel geslapen en bepaalden vanochtend pas hoe de rest van de dag eruit zou gaan zien.
Vanwege de hitte hebben we besloten om niets actiefs te ondernemen, maar lekker met de trein naar het strand te gaan.
Zo gezegd,zo gedaan.
We zijn richting Fish Hoek gereden (hier zijn we in de eerste week ook geweest en hebben we Vetkoek gegeten)
en zijn daar op het strand gaan liggen.
Ik heb het een hele tijd niet echt warm gehad en besloot daarom ook niet het water in te gaan.
Na een tijdje veranderde ik van gedachten en ben ik toch met Maartje het water in gedoken..
(Nouja..laten we niet overdrijven...we zijn het water voorzichtig in gelopen)
Het water was helemaal niet zo koud als verwacht en voordat ik het wist was ik kletsnat.
Ik had het echt super naar m'n zin in de zee !!
Lekker met de buik tegen de golven aan springen, vervolgens onder de golven terrecht komen en
als een klein kind aanspoelen aan het strand, haha !
"Save the whale" riep Maartje ook nog eens..Bedankt Maartje ;) Haha
Na een tijdje was ik natuurlijk doodop..(de zee was toch sterker dan mij)
en ben ik gaan opdrogen op het strand.
Heerlijk...dat warme zonlicht op je huid..
Jammer dat die zandkorrels ook vrolijk blijven zitten, maarja je kunt niet alles hebben ;)

We zijn al redelijk vroeg (rond 12:00) naar huis gegaan om daar nog lekker verder te gaan met
het zwemmen (in het zwembad).
Ik heb 21 baantjes gezwommen !! Maar heb wel heeeel rustig aan gedaan..Nice and slow !
Na een (toch wel) intensief dagje, keek ik al uit naar het avondeten..oftwel "supper",zoals ze dat hier noemen.
Ik hoopte op een grote maaltijd, met salade en fruit,etc etc.
Helaas was het niet meer dan een sausijze broodje...
Gelukkig hadden we net vantevoren nog boodschappen gedaan,
dus kon ik na het sausijze broodje nog iets lekkers
op onze kamer eten..
Na het eten zijn Maartje en Helga nog gaan chillen en zwemmen bij de Belgen thuis.
Ik had besloten om deze tijd te benutten door aan school te werken.
Helaas kon ik niet zoveel doen als dat ik gepland had vanwege de moeheid die overheerste,
maarjah, alle beetjes helpen !


Zondag 8 Maart

Ook vandaag was ik weer moe toen ik opstond..wat is dat toch, dit weekend?!
We zouden na het ontbijt om 9:00 samen met een aantal leerkrachten van de High School
en alle jongens en meiden van het hostel richting St.James vertrekken !
Dit is een strand, waar we al twee keer eerder zijn geweest..met van die gekleurde huisjes !
Het zou een hele happening worden en veel "kinderen" hadden nog nooit in een trein gezeten,
of waren nog nooit naar dat strand geweest !
Toen we instapten bleek dat de hele coupé voor ons was gereserveerd..echt relaxt !!
Ik kon dus lekker veel foto's maken, zonder me druk te hoeven maken over de veiligheid van m'n camera.

Na ongeveer 20/25 minuten kwamen we bij St. James aan.
We zijn allemaal bij elkaar in de buurt gebleven en veel dappere jongens en meisjes gingen al direct het water in.
Ik niet...de zon scheen helemaal niet en het water was blijkbaar heel koud..
Mij niet gezien dus ;)

Helga kwam op het briljante idee om een zandauto te maken, waar we alle 3 in zouden passen.
Wij gingen dus als een stel kleine kinderen aan de slag en zelfs echte kinderen observeerden ons soms met een vreemde blik,haha!
Toen onze auto klaar was, hebben we natuurlijk een foto genomen.
Daarna waren er ook anderen die een ritje wilden maken...tuurlijk, waarom niet ;)
De jongens besloten ook een auto te maken, maar helaas werd het vloed en voordat ze klaar waren,
was de auto al verdwenen in de zee !!! Jammer voor jullie jongens :P

Van de leiding kregen bij aankomst (10:30) een ijsje en iedereen kreeg een zakje met daarin 2 zakjes chips, 2 lolly's en een soort bros ofzo.
Daarna rond 12:00 kregen we iets lekkers te drinken en een hotdog mét ketchup !Wat een verwennerij !!!
Charlotte had afgesproken om de mannen te treffen bij Kalk Bay.
Dit is een strand verderop.
We wilden in de eerste instantie de trein pakken,maar omdat we een half uur moesten lopen,
hadden we besloten om er naartoe te lopen.
Het was toch niet warm en blijkbaar goed te doen in 20 minuten.

Voordat we het wisten,(na 10 minuten lopen) waren we alweer in Kalk Bay aangekomen.
Hier troffen we de mannen en ze brachten ons naar een restaurant dat omringt was door zee.
En dan bedoel ik niet..een restaurant met op de achtergrond, ver weg de zee..
Neej, echt er middenin !
Jan en ik zaten aan de zijkant van de tafel en als we keken dus echt op de zee uit.
Haha, Jan is zelfs nog nat geworden door de golven !
Ik gelukkig niet..ik voelde me net alsof ik in de Pyranja zat v.d Efteling, haha!
(Steeds de golven in de gaten houden en je proberen te verstoppen wanneer je denkt nat te worden)

We hadden met z'n vieren een pizza gedeeld, die erg goed smaakte !
Daarna zijn we terug gelopen naar de trein, waar we een tijdje op moesten wachten.
Eenmaal weer teruggekomen bij de "kinders" hebben we nog een groepsfoto gemaakt
en zijn we weer in onze privécoupé richting Newlands gereisd.

Iedereen was redelijk moe, dus het was een stuk rustiger.
Om 17:30 werd ik verrast door het heerlijke eten !!
We kregen dus precies waar ik me gisteren op had verheugd !
Salade,meloenstukjes en worteltjes + een stukje vlees.

Na het eten ben ik verder gegaan met school.
Morgen heb ik weer stage en ik wil een heleboel laten zien aan mijn mentor.
Dat wordt hard werken vanavond !!!!

Lot's of Luv !
xXx NoRiEsJ@












  • 09 Maart 2009 - 11:21

    Elpee:

    Goed dat je zo een gebruik maakt van je vrije tijd, dan zie je ook eens een andere plek van het land. More Yoshi pics aub :$

  • 10 Maart 2009 - 16:51

    Cisca:

    Dus nu worden J en C uitgedaagd om er 25 van te maken? :)
    Trouwens erg leuke foto s hoor.
    Doeeeeeeeiiiiiiii
    xxx

  • 11 Maart 2009 - 22:51

    Mary:

    Noricha,je hebt het strand en het zweemmen wel te pakken Geneit,dat is iets wat je sltijd heerlijk vond. Geniet er maar van.

    xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

NoRiChA

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 25531

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: